Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinin Pedagojik Formasyon Anlayışı
Abstract
Bu çalışmada Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerinin pedagojik
formasyon anlayışının nasıl ve hangi yönde gelişmeye başladığı tespit
edilmeye çalışılmıştır. Öncelikle Tanzimat dönemi ile birlikte bilim haline
gelen Eğitim Biliminin o dönemin aydın ve eğitimcileri tarafından nasıl
algılandığı ve bu anlayışın eğitim-öğretim faaliyetlerinde ne tür değişiklik ve
anlayış farklılıklarına yol açtığının üzerinde durulmuş, daha sonra da
öğretmen okullarında okutulan eğitim bilimi ders kitaplarının Tanzimat ve
Meşrutiyet dönemlerinin pedagojik formasyon anlayışının oluşmasındaki
etkisi açıklanmaya çalışılmıştır. In this study we have tried to show how and in what direction the
understanding of pedagogical formation in Tanzimat and Meşrutiyet periods
developed. Firstly, we have focused on how the science of education which
got the title of science in Tanzimat perceived by the intellectuals and
educationalists and the differences in education activities whish were caused
by their different perceptions of education. Then, we have tried to investigate
the effect of pedagogy books taught in teacher schools in the development
and understanding of education in Tanzimat and Meşrutiyet periods.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
5Issue
1Collections
- Cilt 5 : Sayı 1 [19]