Osmanlı Eğitim Sisteminde Batılılaşma
Abstract
Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yolu ile istendik
davranış değişikliği meydana getirme sürecidir. Eğitim sistemini oluşturan
temel ilkeler düşünüldüğünde ve sistemin işleyiş düzenine bakıldığında
eğitim sistemin işleyişi hakkında genel bir değerlendirme yapmak
mümkündür. Eğitim programları ve hedef alınan davranış değişikliği eğer
fonksiyonlarını kaybetmişse yada eksik kalmakta ise elbette programın yada
eğitim sisteminin yeniden yapılandırılması gerekir.
Bu çalışmamızda işleyen Osmanlı Eğitim sisteminin Tanzimat öncesi,
Tanzimat, I. Meşrutiyet ve Mutlakiyet, II. Meşrutiyet dönemlerinde Eğitim
alanında yapılan Batılılaşma, Osmanlı eğitim sistemini nasıl etkilemiştir
sorusuna cevap aranmıştır. Education is a process in which a desired change in the behaviour of
an individual is done through his or her own experiences. Taken into
consideration the basic principals of education, it is possible to comment on
the general process of the education system. If education programs and the
change in the targetted behaviour became mal-funtioned and or lacked, it
would, certainly, be necessary to reform the programs and the education
system.
In this study the westernization in the periods of Otoman Empire
Education System such as Turkish Reorganization, I Constitutional
Government and II Constitutional Government and how the Otoman empire
education system was affected due to westernization were tried to answer.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
5Issue
1Collections
- Cilt 5 : Sayı 1 [19]