dc.contributor.author | Selek, Nurettin | |
dc.contributor.author | Türkmen, Lütfullah | |
dc.contributor.author | Yalçın, Mustafa | |
dc.date | 2015-03-24 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T11:50:16Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T11:50:16Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3251 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, İlköğretim birinci kademede görev yapan 4 ve
5. sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisi Dersi ünitelerinde yer elan deney ve
etkinliklerini yapma ve amaçlarına ulaşma düzeylerine ilişkin görüşlerini
tespit etmektir. 4 ve 5. sınıf Fen Bilgisi derslerindeki deney ve etkinlikler
incelenerek, deneylerin yapılıp-yapılmadığı, amacına ulaşılıp ulaşılmadığını
kontrol etmek amacıyla hazırlanan sorulara verilen cevaplar, frekans ve
yüzdeliklerine göre analiz edilmiştir.
Ankete katılan 4. sınıf öğretmenleri fen bilgisi ünitelerinde yer alan 47
deney ve etkinliklerin yapılma düzeyi ile ilgili olarak, en fazla yapılan deney
sayısının 34 (%50 ve üzeri), %50 ve altında olanların sayısını ise 13 olarak
belirtmişlerdir.
Araştırmaya katılan 5. sınıf öğretmenleri 61 deneyden %50’nin
üzerinde yapılan deney sayısı 50 iken %50 ve altında yapılan deney sayısı
ise 11 olmuş fakat %25’nin altında yapılmayan deney olmadığı görülmüştür.
Yapılan araştırmanın sonucunda; 4. sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi
deney ve etkinlikleri yapma düzeyinin 5. Sınıf öğretmenlerine göre düşük
olduğu görülmüştür. Düşük düzeyde yapma nedenlerini şu şekilde
belirtmişlerdir: deney araç gereçlerinin eksik olması, zamanın yetersiz
olması, öğretmenlerin kendilerini yeterli bulmamaları, deney düzeneğinin
hazır olması, mevsimin uygun olmaması, deneyin gerekli görülmemesi,
deneyle ilgili araç-gereçlerden bazılarının dış çevreden getirilmesi gereği,
deneyde yer alan canlılardan öğretmenlerin tiksinmesi ve konuların soyut
bulunmasıdır, atom modeli gibi. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to explore the degree of achievement of
primary school 4th and 5th grade science experiments and activities based on
the units of science courses. According to percentages and frequencies, 4th
and 5th grade science experiments and activities were analyzed with the
answers of elementary teachers to the questions whether they were done or
not and whether the purposes of those experiments and activities were
achieved or not.
4
th grade elementary teachers acknowledged that the number of the
most achieved 4th grade science experiments and activities was 34 (above
fifty percent rate) and the number of the least achieved 4th grade science
experiments and activities was 13 (below 50 percent rate) within 47 science
experiments and activities.
5
th grade elementary teachers stated that the number of the most
achieved 5th grade science experiments and activities was 50 (above fifty
percent rate) and the number of the least achieved 5
th grade science
experiments and activities was 11 (below 50 percent rate ) within 61 science
experiments and activities.
In the result, the extend of achievement of 4th grade science
experiments and activities less than that of 5th grade science experiments and
activities. The 4th and 5th grade elementary teachers explained reasons of this
result, such as; the lack of science experiment tools, of time, unpreparedness
of teachers, the wrong seasonal time of experiments, the
unnecessary experiments for students, the supplying some of tools from
outside, the dislike of some living organisms by teachers and some
experiments covering abstract subjects like atomic model. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İlköğretim | en_US |
dc.subject | Fen Eğitimi ve Deneyleri | en_US |
dc.title | İlköğretim 1. Kademe Fen Bilgisi Deneylerinin Yapılma Düzeyleri: Afyon İli Örneği | en_US |
dc.title.alternative | The Degree of Achievement of Primary School 4th and 5th Grade Science Experiments: As a Sample of Afyon Province | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | AKÜ, Uşak Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, AKÜ Uşak Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 103 | en_US |
dc.identifier.endpage | 122 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |