dc.contributor.author | Cömert, Dilfiruz | |
dc.contributor.author | Güleç, Havise | |
dc.date | 2015-03-25 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-25T09:51:32Z | |
dc.date.available | 2015-03-25T09:51:32Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3302 | |
dc.description.abstract | Okulöncesi dönemde çocuklarımızın eğitim hedeflerini saptarken
çocuğu tek başına düşünmek mümkün değildir, çocuk ailesi ile bir bütündür.
Eğitimci olarak başarılı bir okulöncesi eğitimini amaçlıyorsak içine annebabayı
da alan, aile eğitimini kapsayan, önem veren hedefler oluşturmak
zorundayız.
Okulöncesi eğitime anne-babanın katılabilmesi için, okul tarafından
ailelerin program hakkında bilgilendirilmeleri hatta yazılı olarak programın
verilmesi gerekmektedir. Program hakkında verilen yazılı bilgiler aile ve
okul arasında iyi bir iletişim ve anlaşma için sağlam bir temel oluşturur.
Okulda verilecek eğitimin yararlı olabilmesi için öncelikle aileleri
önemseyerek onlarla olumlu iletişim içine girilmesi gerekmektedir. Ailelerle
olumlu iletişim sağlama bir anda gerçekleşmeyip, her ailede farklı sürede
gerçekleşebilir. Programda diğer ailelerle etkileşim ve iletişim içinde
olmaları da veliler için destek ve teşvik oluşturabilir. Aile destek programları
yoluyla anne-babaları bilgilendirmek, yeni beceriler kazandırmak ve
sorunlarına danışmanlık yapmak, aile içi ilişki dinamiğini geliştirmekte ve
çocuğun gelişimini hızlandırmaktadır.
Okulöncesi eğitim; planlı ve programlı yapıldığında bir eğitim
sürecidir. Eğer verilen eğitimin evde de devam etmesi amaçlanıyor ise;
okulöncesi eğitim programı hazırlanırken sadece çocuk değil, ailesi de
program içinde düşünülmelidir.15. Milli Eğitim Şurası’nda alınan ““Aile
Katılım Programları” ve “Ana-Baba Okulları” yaygınlaştırılmalı” kararı ile
aileyi de hedef almanın gerekliliği belirtilmiştir. Ayrıca, MEB 2002
Okulöncesi Eğitim Programında, programın uygulanması ile ilgili ilkelerden
ailenin çocuğun eğitimine katılımının sağlanması zorunlu hale getirilmiştir.
Bu nedenle okul-aile işbirliğinin sağlanmasının çocukta istenen davranışların
geliştirilmesi açısından önemli olduğu belirtilmiştir. Ailelerin planlama ve uygulamalara etkin katılımlarının sürekliliğinin sağlanması için, ailelerin
okulda yapılanlar hakkında sürekli olarak bilgilendirilmelerinin gerekliliği
de vurgulanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | It is impossible to think a child alone while attaching the education
objectives of our children in pre-school period, a child is a whole with his /
her parent. If we have the objective of a successful pre-school education we
have to compose targets that includes parents, and attach importance to the
family education.
In order to join parents in pre-school education, the parents have to be
acknowledged about the programme by the school administration, even it is
necessary to be given the programme on paper. The written information
about the programme plays an important role for communication and
agreement between family and school administration. For a beneficial
education in schools, it is essentially important that the parents have to be
cared, and we have to get in positive communication with them. However,
providing a positive communication with parents cannot realize suddenly, it
may realize in different duration for each family. Interacting and getting
communication with other parents in the programme can also be encouraged
and supported them. Acknowledged the parents by parent supporting
programme, gaining new capabilities and advising their problems are
developing communicative dynamic in the family, and they accelerate the
child’s development.
Pre-school education is an education process if it is organized in a
programme. If education is aimed to be continued at home, it will be thought
not only the child but also his/her parents while preparing a pre-school
education programme. It is emphasised the necessity of attaching the
importance of the family in the decisions “ Family Participation
Programmes” and “Parents Schools must be spreaded”, which are taken in
the 15th Counsil of Minister of National Education. Furthermore, in the
2002 Pre-school Education Programme of Ministry of National Education,
providing the joining of the family to the children’s education is obligated.
For this reason it is stated that providing the coordination between school
and family is essentially important for developing the expected behaviours
of the child. It is also mentioned that in order to provide the continuity of an
effective joining of families to the plans and applications,it is necessary to
acknowledge the families about the education programme. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okulöncesi | en_US |
dc.subject | Aile Katılımı Programı | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi: Öğretmen- Aile - Çocuk ve Kurum | en_US |
dc.title.alternative | The Significance of Family Participation in the Pre-school Institutions: Teacher- Family- Child and Institutionon | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Okulöncesi ABD. | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 131 | en_US |
dc.identifier.endpage | 145 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |