Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülerer, Salih
dc.contributor.authorBatur, Zekerya
dc.date2015-03-26
dc.date.accessioned2015-03-26T14:23:48Z
dc.date.available2015-03-26T14:23:48Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3408
dc.description.abstractTemel okuma becerisinin kavranması ve bu becerilerin günlük yaşama geçirilmesi son derece önemlidir. Bu bakımdan okuma becerisinin 4–15 yaş arasında kazandırılması zorunluluğu ileriki yaşlarda karşılaşılacak güçlüklerin yenilmesinde büyük bir öneme sahiptir. Çocukların öğrenme problemlerini yaşaması bazı aksaklıkları da beraberinde getirmektedir. Okuma, yazma, konuşma ve dinlemede çeşitli engellerle karşılaşılmaktadır. Bu durumun temelinde nörolojik etmenler olabilmektedir. Aynı zamanda öğretmenin kullandığı yanlış metot da etkili olabilir (Vassaf, 2003: 9).Öğretmenin izleyeceği yol ve yapacağı çalışmaları doğru seçmesi önemlidir; bu seçim, sıkıntı yaşayan öğrencilerin bu problemleri kolay atlatacakları düşünülmektedir. Öğretmen okuma problemi olan çocukları saptayıp bu aksaklığı giderecek çözümleri üretmelidir. Bu engelleri ortadan kaldıracak olan kişi ya da kurumların eşgüdümlü çalışması ile öğrenciyi başarıya ulaştırabilir (Ünalan, 2001: 145). Bu başarı, okumadaki temel aksaklıkları gidereceği için anlamaya yönelik aksaklıkları da ortadan kaldırmaktadır (Güneş, 1997: 250). Bu çalışmada bireyi yanlış okumaya yönelten sebeplerle yanlış okuma tutum ve davranışlarının nedenleri ve çözüm yolları üzerinde durulacaktır.en_US
dc.description.abstractComprehending the ability of basic reading and using them in the daily life is very important. Because of this necessity of giving the ability of reading between 4-15 ages is very important for solving the difficulties that can be met in the future ages. Learning problems faced by children brought some defects, some problems in reading, listening, speaking and writing were examined.en_US
dc.description.abstractNeurological factors or student, teacher and using wrong methods can be the basis this statement. (Vassaf, 2003: 9). The way that the teacher will follow and the studies chosen properly can be useful in solving this problem lived by the students. Teachers must determine the students living reading problem and must find solutions to this problems. Persons or institutions wanting to remove this problem must study cooperatively (Ünalan, 2001: 145). This success because of removing the basic difficulties can simultaneously remove the problems of comprehending(Güneş, 1997: 250). In this article the causes that directed to wrong reading and the solutions of the attitude of wrong reading is stressed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectOkuma Engellerien_US
dc.subjectAnlamaen_US
dc.titleYanlış Okuma Tutum ve Davranışlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAKÜ Uşak Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, AKÜ Uşak Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster