dc.contributor.author | Gülerer, Salih | |
dc.contributor.author | Batur, Zekerya | |
dc.date | 2015-03-26 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-26T14:23:48Z | |
dc.date.available | 2015-03-26T14:23:48Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3408 | |
dc.description.abstract | Temel okuma becerisinin kavranması ve bu becerilerin günlük yaşama
geçirilmesi son derece önemlidir. Bu bakımdan okuma becerisinin 4–15 yaş
arasında kazandırılması zorunluluğu ileriki yaşlarda karşılaşılacak
güçlüklerin yenilmesinde büyük bir öneme sahiptir.
Çocukların öğrenme problemlerini yaşaması bazı aksaklıkları da
beraberinde getirmektedir. Okuma, yazma, konuşma ve dinlemede çeşitli
engellerle karşılaşılmaktadır. Bu durumun temelinde nörolojik etmenler
olabilmektedir. Aynı zamanda öğretmenin kullandığı yanlış metot da etkili
olabilir (Vassaf, 2003: 9).Öğretmenin izleyeceği yol ve yapacağı çalışmaları
doğru seçmesi önemlidir; bu seçim, sıkıntı yaşayan öğrencilerin bu
problemleri kolay atlatacakları düşünülmektedir.
Öğretmen okuma problemi olan çocukları saptayıp bu aksaklığı
giderecek çözümleri üretmelidir. Bu engelleri ortadan kaldıracak olan kişi ya
da kurumların eşgüdümlü çalışması ile öğrenciyi başarıya ulaştırabilir
(Ünalan, 2001: 145). Bu başarı, okumadaki temel aksaklıkları gidereceği için
anlamaya yönelik aksaklıkları da ortadan kaldırmaktadır (Güneş, 1997: 250).
Bu çalışmada bireyi yanlış okumaya yönelten sebeplerle yanlış okuma
tutum ve davranışlarının nedenleri ve çözüm yolları üzerinde durulacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | Comprehending the ability of basic reading and using them in the
daily life is very important. Because of this necessity of giving the ability of
reading between 4-15 ages is very important for solving the difficulties that
can be met in the future ages.
Learning problems faced by children brought some defects, some
problems in reading, listening, speaking and writing were examined. | en_US |
dc.description.abstract | Neurological factors or student, teacher and using wrong methods can be the
basis this statement. (Vassaf, 2003: 9). The way that the teacher will follow
and the studies chosen properly can be useful in solving this problem lived
by the students.
Teachers must determine the students living reading problem and
must find solutions to this problems. Persons or institutions wanting to
remove this problem must study cooperatively (Ünalan, 2001: 145). This
success because of removing the basic difficulties can simultaneously
remove the problems of comprehending(Güneş, 1997: 250).
In this article the causes that directed to wrong reading and the
solutions of the attitude of wrong reading is stressed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuma | en_US |
dc.subject | Okuma Engelleri | en_US |
dc.subject | Anlama | en_US |
dc.title | Yanlış Okuma Tutum ve Davranışları | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | AKÜ Uşak Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, AKÜ Uşak Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 77 | en_US |
dc.identifier.endpage | 88 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |