Buluş Yoluyla Öğretimin Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim dördüncü sınıf Türkçe dersinde,
yapılandırılmış buluş yoluyla öğretimin öğrenmede kalıcılığa etkisi
incelenmek istenmiştir. Bu araştırma, 2004–2005 öğretim yılı birinci
döneminde Erzurum merkezde bir ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Bu çalışmada
yapılandırılmış buluş yoluyla öğretimin yapıldığı deney grubu ile sunuş
yoluyla öğretimin yapıldığı kontrol grubu arasındaki farkın, akademik başarı
ve kalıcılık düzeyi bakımından deney grubu lehine anlamlı olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. This study aimed to investigate the effect of constructed discovery
teaching on permanence of learning in the fourth grades Turkish literature
lesson of elementary education. The study was carried out in a primary
school that was in the center of Erzurum in the first term of 2004-2005
education years. In this study, the experiment design with control group was
used. The difference between the experimental group studied with
constructed discovery teaching and the control group studied with expository
teaching was found meaningful in favor of experimental group from the
point of view of academic achievement and permanence level.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
7Issue
2Collections
- Cilt 7 : Sayı 2 [17]