Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçük, Salim
dc.date2015-04-02
dc.date.accessioned2015-04-02T11:04:48Z
dc.date.available2015-04-02T11:04:48Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3594
dc.description.abstract1960’lı yıllardan itibaren Avrupa ülkelerine göç eden Türk işçi çocuklarıyla gündeme gelen iki dillilik kavramı ana dili öğretiminin ayrılmaz bir parçası olup hâlen güncelliğini korumaktadır. Bugün çok dilli ve çok kültürlü bir ortamda kendi vatandaşlarını üç dile hakim olacak şekilde yetiştirmeyi planlayan ve önemli ölçüde bunu gerçekleştiren AB ülkelerinin bu girişimi karşısında Türkiye’ye, Türk işçi çocuklarının Türkiye ile kültürel bağlılıklarını devam ettirmek, güçlendirmek ve yasal boşlukları gidermek gibi son derece önemli görevler düşmektedir. İki dilli öğrenciler ve onları eğitecek öğretmenlerin yetiştirilmesini Erasmus Programı kapsamında irdelemeyi, Avrupa Kredi Transfer Sistemi’yle üniversiteler arası öğrenci ve öğretim üyesi değişimini farklı bir bakış açısıyla ele almayı amaçlayan bu çalışmada Türkçe Öğretmenliği ile Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinden yararlanılmasının gereği ve önemi üzerinde durulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe concept of bilingualism, which had came to agenda by the emigration of Turkish children to Europe, is still inevitable part of teaching them their native languages and it has still been on the agenda. Nowadays, the EU countries have aimed at educating their citizens in a multicultural and multilingual environment and have planned to teach them three languages at least and they have achieved their this goal to a large extent. Having seen this so-called enterprise of EU countries, Turkey has had significant roles such as taking care of the children of Turkish workers, maintaining and strengthening their cultural ties with Turkey and remove the loopholes. The aim of this study is to scrutinize the education of bilingual students and the teachers of them at the concept of Erasmus, evaluate this social problem from a different angle of sight and exchange students and lecturers among the universities by means of the European Credit Transfer System (ECTS). Meanwhile, the need and importance of benefiting from the students attending the departments of Turkish language and Literature has been emphasized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAna Dilien_US
dc.subjectİki Dilliliken_US
dc.subjectKültürler Arasıen_US
dc.subjectÖğretmen Yetiştirmeen_US
dc.subjectErasmus Programıen_US
dc.titleKültürler Arası Konumda İki Dilli Öğrenciler İçin Öğretmen Yetiştirme ve Erasmus Programıen_US
dc.title.alternativeEducating Teachers for Bilingual Students in a Intercultural Situation and the Program of Erasmusen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesi, Ordu Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage231en_US
dc.identifier.endpage251en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster