Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgün, Mustafa
dc.contributor.authorÖzsüer, Suphi
dc.date2015-04-03
dc.date.accessioned2015-04-03T07:31:23Z
dc.date.available2015-04-03T07:31:23Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3614
dc.description.abstractÖğrenme konusunda koşullanmacı-davranışçı teoriler güncelliklerini yitirince bilişsel esaslı teorilerde önemli gelişmeler sağlandı. Bilişsel esaslı teorilerde de önceleri Piaget’nin zihinsel gelişim ve öğrenme anlayışı son derece aktüel iken, son zamanlarda geliştirilen birçok bilişsel öğrenme teorisi alanında –aslında çok eskilerde kalmış- Vygotsky’nin fikirleri de tekrar güncellik kazandı. Bu çalışmada önce Vygotsky’nin öğrenme ve eğitim alanındaki fikirleri -Piaget ile çatışma noktaları da göz önüne alınarak- ortaya konmaktadır. Bu arada Vygotsky düşüncelerinin uygulama alanları üzerinde durulmuştur. Son olarak da etkinliğini giderek arttıran teknik ve sanal ortamda (çevrede) Vygotsky fikirlerinin nasıl değerlendirileceği üzerinde yorumlarımız verilmektedir. Teknoloji zengin ortamlarda ve internetin sağladığı yaygın ve etkin iletişim ağı içinde Vygotsky düşüncelerine yeni ufuklar açılmakta ve teori yeniden şekillendirilmek zorunda kalınmaktadır. Bu şekillendirme hem eğitimin bütün kademelerinde hem de bütün öğrenen organizasyonlarda etkin olarak kullanılabilir düşüncesindeyiz.en_US
dc.description.abstractIn the learning process there has been an important progress in cognitive-based theories since conditioning and behaviorist theories have been outdated. In cognitive-based approaches Piaget’s development and learning theory has been the focus for a long time, however; currently other cognitive theories, for example, Vygotsky’s theory which has actually existed for a long time, has regained importance. In this study Vygotsky’s approaches in learning and education including his disagreement with Piaget’s theory have been discussed. Furthermore, the applicability of Vygotsky’s theory has been explained. Our commentary of how to evaluate Vygotsky’s theories in the technological and virtual media have also been stated. For the rich tecnological-based environment, and effective and extensive communication network Vygotsky’s theory has opened up new horizons. However, the theory needs to be reconstructed. We believe that this reconstruction can be effectively used in different levels in education and in all the organizations which benefit learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVygotskyen_US
dc.subjectPiageten_US
dc.subjectBilişsel Gelişimen_US
dc.subjectBenmerkezci Konuşmaen_US
dc.subjectEn Yakın Gelişim Alanıen_US
dc.titleVygotsky’nin Yeniden Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeA Reevaluation on Vygotskyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage269en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster