dc.contributor.author | Ergün, Mustafa | |
dc.contributor.author | Özsüer, Suphi | |
dc.date | 2015-04-03 | |
dc.date.accessioned | 2015-04-03T07:31:23Z | |
dc.date.available | 2015-04-03T07:31:23Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3614 | |
dc.description.abstract | Öğrenme konusunda koşullanmacı-davranışçı teoriler güncelliklerini
yitirince bilişsel esaslı teorilerde önemli gelişmeler sağlandı. Bilişsel esaslı
teorilerde de önceleri Piaget’nin zihinsel gelişim ve öğrenme anlayışı son
derece aktüel iken, son zamanlarda geliştirilen birçok bilişsel öğrenme
teorisi alanında –aslında çok eskilerde kalmış- Vygotsky’nin fikirleri de
tekrar güncellik kazandı.
Bu çalışmada önce Vygotsky’nin öğrenme ve eğitim alanındaki
fikirleri -Piaget ile çatışma noktaları da göz önüne alınarak- ortaya
konmaktadır. Bu arada Vygotsky düşüncelerinin uygulama alanları üzerinde
durulmuştur. Son olarak da etkinliğini giderek arttıran teknik ve sanal
ortamda (çevrede) Vygotsky fikirlerinin nasıl değerlendirileceği üzerinde
yorumlarımız verilmektedir.
Teknoloji zengin ortamlarda ve internetin sağladığı yaygın ve etkin
iletişim ağı içinde Vygotsky düşüncelerine yeni ufuklar açılmakta ve teori
yeniden şekillendirilmek zorunda kalınmaktadır. Bu şekillendirme hem
eğitimin bütün kademelerinde hem de bütün öğrenen organizasyonlarda
etkin olarak kullanılabilir düşüncesindeyiz. | en_US |
dc.description.abstract | In the learning process there has been an important progress in
cognitive-based theories since conditioning and behaviorist theories have
been outdated. In cognitive-based approaches Piaget’s development and
learning theory has been the focus for a long time, however; currently other
cognitive theories, for example, Vygotsky’s theory which has actually
existed for a long time, has regained importance. In this study Vygotsky’s
approaches in learning and education including his disagreement with
Piaget’s theory have been discussed. Furthermore, the applicability of
Vygotsky’s theory has been explained. Our commentary of how to evaluate
Vygotsky’s theories in the technological and virtual media have also been
stated. For the rich tecnological-based environment, and effective and
extensive communication network Vygotsky’s theory has opened up new
horizons. However, the theory needs to be reconstructed. We believe that
this reconstruction can be effectively used in different levels in education
and in all the organizations which benefit learning. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Vygotsky | en_US |
dc.subject | Piaget | en_US |
dc.subject | Bilişsel Gelişim | en_US |
dc.subject | Benmerkezci Konuşma | en_US |
dc.subject | En Yakın Gelişim Alanı | en_US |
dc.title | Vygotsky’nin Yeniden Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | A Reevaluation on Vygotsky | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.startpage | 269 | en_US |
dc.identifier.endpage | 292 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |