dc.contributor.author | Ocak, Gürbüz | |
dc.contributor.author | Hocaoğlu, Nilda | |
dc.date.accessioned | 2015-04-03T09:02:56Z | |
dc.date.available | 2015-04-03T09:02:56Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3624 | |
dc.description.abstract | İnternetin son derece yaygın olarak kullanıldığı bilgi çağında, öğrencilerin
İngilizce kullanarak hem İngilizcelerini geliştirme hem de internetten daha fazla
yararlanabilmeleri açısından internette İngilizce kullanmaları önemlidir. İnternette
İngilizce kullanımına yönelik tutumları bazı değişkenler açısından inceleyen bu
araştırmada, internette lisans öğrencilerinin İngilizce kullanımına yönelik tutumları
belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır.
Örneklem olarak seçilen 307 lisans öğrencisinin internette İngilizce kullanımına
yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla dört boyutlu 5’li Likert tipinde 19
maddeden oluşan bir tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler cinsiyet, yaş,
fakülte, öğrencilerin kaç yıldır İngilizce öğrendikleri, kaç yıldır bilgisayar ve
internet kullandıkları, dizüstü bilgisayarlarının olup olmadığı, üniversitede hazırlık
okuyup okumadıkları, bilgisayar sertifikalarının olup olmadığı ve yurtdışı deneyimi
açısından tek faktörlü varyans analizi, Kruskal Wallis ve t-testi kullanılarak analiz
edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this knowledge age, when the computers and the Internet are used so
often, using English on the Internet is important in terms of students’ both
developing English skills and benefiting from Internet more by using English. In
this research which the investigation of attitudes towards the use of English on the
Internet according to some variables has been carried out, the attitudes towards the
use of English on the Internet, of the bachelor students have been tried to be
identified. In this research, general survey model has been used. To determine the
attitudes of 307 undergraduate students, a 5 point Likert scale which has 19 items
has been used. t-test, one way of variance analysis and Kruskal Wallis have been
used to find out if there is a significant meaning between the descriptive variables
such as gender, age, faculty, whether the preparatory class has been taken or not,
number of the year they have been learning English, using computer and Internet,
whether they have a personal computer/laptop, a computer certificate and
experience of being abroad. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İnternette İngilizcenin Kullanımı | en_US |
dc.subject | İngilizceye Yönelik Tutumlar | en_US |
dc.subject | İnternet ve İngilizce | en_US |
dc.title | Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanmalarına Yönelik Tutumları | en_US |
dc.title.alternative | Students’ Attitudes towards their Use of English on the Internet | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 30 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |