Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkıner, Nurdan
dc.contributor.authorAkbulutgiller, Betül
dc.date.accessioned2015-04-03T11:45:30Z
dc.date.available2015-04-03T11:45:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3646
dc.description.abstractAK Parti iktidarının dershanelerin kapatılarak özel okula dönüşmesi ya da tamamen kapatılmasının yolunu açacak yasa hazırlığına girmesi, Türkiye’de yoğun tartışmaların yaşanmasına neden olmuştur. Gündemden uzun süre düşmeyen tartışmalar AK Parti ile Gülen Cemaati arasında huzursuzluğa yol açmış, konu eğitim meselesi olmaktan çıkarılarak AK Parti ile Cemaat arasında iktidar/güç mücadelesi haline dönüştürülmüştür. Bu sürecin gazete haberlerinde nasıl yer bulduğunu konu alan bu çalışmanın amacı, dershanelerin kapatılması gündeminin arka planındaki AK Parti ile Gülen Cemaati arasındaki gerilimin yansımalarını ele almaktır. Teun Van Dijk’in eleştirel söylem çözümlemesi yönteminden yararlanılarak haberlerin analiz edildiği bu makalede, söz konusu gazetelerde haberlerin ne şekilde yer aldığı, neden sonuç bağlantıları kurularak, karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir. Sabah, Zaman, Taraf, Hürriyet ve Cumhuriyet gazeteleri incelenip, 15 Kasım- 4 Aralık 2013 tarihlerinde yer alan dershanelerin kapatılma kararına ilişkin haberler analiz edilmiştir. Çözümlemenin eksiksiz biçimde yapılabilmesi için konuyla ilgili gazetelerdeki bazı fotoğraflar göstergebilimsel çözümlemeye tabi tutulmuş ve özellikle Roland Barthes’ın düz anlam-yan anlam kavramsallaştırmalarından da yola çıkarak yorumlanmıştır.en_US
dc.description.abstractAK Party Government prepared a law regarding the prep schools, which are preparing students for the national university exam. According to this law prep schools have to be closed or converted into private schools that will be controlled by the Ministry of Education of Turkey. This issue caused heavy conflicts. These longstanding conflicts on the agenda have brought about political unrest between AK Party and the Gülen Movement, and the topic has been turned from an issue of education into a power struggle between AK Party and the Gülen Movement. The aim of study which concerns about how this process has been addressed on newspaper reports is to discuss reflections of the conflict between AK Party and the Gülen Movement in the background of the agenda of the closure of the prep schools. In this study in which the newspaper reports are analyzed through the Teun Van Dijk’s critical discourse analysis. The Sabah, Zaman, Taraf, Hürriyet and Cumhuriyet newspapers are examined, and the reports (from November 15 to December 4) regarding the decree of the closure of prep schools are analyzed. Furthermore some photographs on the newspapers regarding this subject are analyzed through Roland Barthes’ conceptualizations of denotation and connotation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAK Partien_US
dc.subjectGülen Cemaatien_US
dc.subjectDershaneleren_US
dc.subjectSöylemen_US
dc.subjectGöstergebilimsel Çözümlemeen_US
dc.titleDershane Tartışması: AK Parti İktidarı ve Gülen Hareketi Arasındaki Uyuşmazlığa Dair Haber Söylemien_US
dc.title.alternativeUniversity Prep Schools Debate: The Journalistic Discourse on the Clash between the AK Party Government and the Gülen Movementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster