Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKalafat Alpaslan, Tutku Dilem
dc.date2015-04-06
dc.date.accessioned2015-04-06T13:31:33Z
dc.date.available2015-04-06T13:31:33Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3682
dc.description.abstractBu araştırmayla yüksek öğrenim düzeyinde verilen grafik tasarım eğitimine, gravür baskı tekniğinin katkıları araştırılmış etki ve sonuçları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi, Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü, Grafik Eğitimi Anabilim Dalı üçüncü sınıf öğrencileri uygulama grubunu oluşturmuştur. Bu araştırmada kullanılan uygulamaları ise 2002-2005 yılları arasında üç akademik yıl boyunca haftada 5 ders saati olan Özgün Baskı 1 dersi içinde verilen gravür teknikleri ile uygulanmış doku çalışmaları, tarihi yapılar, olmak üzere iki farklı konu ve grup, 60 farklı öğrenci çalışmasından oluşmaktadır. Tabloda yer alan bu 31 öğrenci çalışması yaklaşık 120 öğrenci çalışmasından seçilerek oluşturulmuştur. Öncelikle gravür baskı tekniğinin grafik eğitimi üzerindeki olası etkileri incelenmiştir. Belirlenen bu ölçütler Grafik Anlatım ve Teknik Beceri altında toplanarak bir tablo halinde değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractWe have examined the contribution of the etching technique that is a intaglio printing technique to the graphical design training given at higher educational level in this study and tried to discover its effects and results of this application in this respect. The application group has been comprised of junior (third-class) students from the Graphical Education Section of Applied Arts Education Department in the Vocational Education Faculty of Gazi University. The applications used in this study, on the other hand, have been in two different subjects like texture applications and historical structures implemented using the gravüre techniques taking place in the course Original Printing I for 5 hours a week during three academic years between 2002 and 2005 and the group mentioned was comprised of 60 students. 31 student studies summarized in the table have been selected among nearly 120 student studies available. We have especially examined the possible influences of the gravüre printing technique on graphical training. The criteria specifıed have been collected under the title Graphical Expression and Technical Skills and evaluated in the form of a table.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrafik Eğitimien_US
dc.subjectÖzgün Baskıen_US
dc.subjectGravüren_US
dc.subjectEtchingen_US
dc.titleGrafik Temel Tasarım Eğitiminde Etching Tekniği İle Basılmış Gravür Baskılarının Yerien_US
dc.title.alternativePlace of Gravüre Printings Maile Using The Etching Technique in the Basic Graphical Design Trainingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentGazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi, Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü, Grafik Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage217en_US
dc.identifier.endpage230en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster