Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları
Özet
Ana dili olarak “Türkçenin öğretimi”, bir yönü ile bir eğitimbilim
alanı, bir yönü ile de Türkçe bilim alanıdır. Bu iki alanın etkili ve etkileşimli
bir birlikteliği ile Türkçe öğretiminin anlamlı ve işlevsel bir yapıya
kavuşması sağlanabilir.
Bu çalışmada, Türkçe öğretiminin Türkçe bilim alanı ile Eğitimbilim
alanındaki kesişme noktası ele alınarak, Türkçe öğretiminin teorik ve
uygulamalı sorunları tartışılmaya çalışılmaktadır. Tartışmanın temelini ise,
Türkçe öğretiminin Türkçe öğretimine muhatap olan kademe öğrencilerinin
bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor düzeylerine uygun olarak, nasıl
tasarlanabileceği olgusu oluşturmaktadır. Türkçe öğretimi alanında, bilim
alanı olarak Türkçe ile eğitimbilimlerinin tam bir sentezinin hâlâ
yapılamadığı görülmektedir. Turkish teaching as a special teaching field is a bidirectional term
covers the field of educational science and the science field of the Turkish.
Turkish teaching could only be accomplished effectively if an interactive
and efficient combination of the two fields provided.
In this study, intersection of the scientific Turkish domain of the
Turkish teaching and scientific domain of the educational science is being
treated and the theoretical and applicable daily problems of Turkish teaching
are discussed. The foundation of the discussion is built upon the fact of how
Turkish teaching could be designed in order to meet cognitive, affective and
psycho-motor level demands of the Turkish taught students. As a
consequence, it could be argued that the synthesis of the Turkish as a
scientific domain and the educational science is yet not to be apparent in the
field of Turkish teaching.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
9Sayı
2Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3697Koleksiyonlar
- Cilt 9 : Sayı 2 [16]