Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraca, Yusuf
dc.contributor.authorPekyaman, Asuman
dc.contributor.authorGüney, Hatice
dc.date2015
dc.date.accessioned2015-04-07T11:01:49Z
dc.date.available2015-04-07T11:01:49Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3701
dc.description.abstractReklamlar satışları artırma ve hedef kitlenin firma ve ürünleri lehine olumlu davranışta bulunması amacı ile yapılır. Bununla beraber reklamlar hazırlanırken bazı ilkeleri de göz önünde tutmak gerekir. Özellikle çocuklara yönelik yapılan reklamlardan çocukların olumsuz bir şekilde etkilenmemesi için verilecek mesaj ve uygulanacak reklam tekniklerinin iyi seçilmiş olması gerekir. Bu çalışmanın amacı, 4-13 yaş arası çocuk sahibi ailelerin televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkilerini algılamalarını etik açıdan değerlendirmektir. Genellikle toplumda ailelerin, televizyon reklamlarının çocukları olumsuz etkilediği yönünde bir görüş vardır. Bu görüşün etik açıdan boyutlarını tespit etmek amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket program yardımı ile frekans analizi ve faktör analizine tabi tutulmuştur. Bulunan sonuçlara göre genellikle ailelerin görüşü; reklamların çocuklara zarar verdiği ve reklamların etik açıdan problemli olduğu yönündedir.en_US
dc.description.abstractAdvertisements aim to increase sales and to encourage development of positive attitudes in the target groups in favor of firms and their products. However, in seeking for these goals, advertisements should take certain principles into account. Particularly, when the target group is children, in order not to affect the children negatively, the message and the techniques of the advertisements should be chosen carefully. This study examines the ethical perceptions of parents of children in 4-13 years of age group on how the content of the advertisements on TVs affect their children. In general, parents perceive the effect of TV advertisements on their children negatively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectReklam Etiğien_US
dc.subjectReklamın Olumsuz Etkilerien_US
dc.titleEbeveynlerin Televizyon Reklam İçeriklerinin Çocuklar Üzerindeki Etkilerini Etik Açıdan Algılamalarına Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Study About Parent’s Ethical Perceptions of the Effects of TV Advertising Contents on Childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.Fakültesi, İşletme Bölümü, Afyon Kocatepe Üniversitesi A.M.Y. Okulu, Turizm Otelcilik Bölümü, Afyon Kocatepe Üniversitesi A.M.Y. Okulu, Turizm Otelcilik Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage233en_US
dc.identifier.endpage249en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster