dc.contributor.author | Karaca, Yusuf | |
dc.contributor.author | Pekyaman, Asuman | |
dc.contributor.author | Güney, Hatice | |
dc.date | 2015 | |
dc.date.accessioned | 2015-04-07T11:01:49Z | |
dc.date.available | 2015-04-07T11:01:49Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3701 | |
dc.description.abstract | Reklamlar satışları artırma ve hedef kitlenin firma ve ürünleri lehine
olumlu davranışta bulunması amacı ile yapılır. Bununla beraber reklamlar
hazırlanırken bazı ilkeleri de göz önünde tutmak gerekir. Özellikle çocuklara
yönelik yapılan reklamlardan çocukların olumsuz bir şekilde etkilenmemesi
için verilecek mesaj ve uygulanacak reklam tekniklerinin iyi seçilmiş olması
gerekir. Bu çalışmanın amacı, 4-13 yaş arası çocuk sahibi ailelerin
televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkilerini algılamalarını etik
açıdan değerlendirmektir. Genellikle toplumda ailelerin, televizyon
reklamlarının çocukları olumsuz etkilediği yönünde bir görüş vardır. Bu
görüşün etik açıdan boyutlarını tespit etmek amacıyla bir anket çalışması
yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket program yardımı ile frekans
analizi ve faktör analizine tabi tutulmuştur. Bulunan sonuçlara göre
genellikle ailelerin görüşü; reklamların çocuklara zarar verdiği ve
reklamların etik açıdan problemli olduğu yönündedir. | en_US |
dc.description.abstract | Advertisements aim to increase sales and to encourage development
of positive attitudes in the target groups in favor of firms and their products.
However, in seeking for these goals, advertisements should take certain
principles into account. Particularly, when the target group is children, in
order not to affect the children negatively, the message and the techniques of
the advertisements should be chosen carefully. This study examines the
ethical perceptions of parents of children in 4-13 years of age group on how
the content of the advertisements on TVs affect their children. In general, parents perceive the effect of TV advertisements on their children
negatively. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Reklam | en_US |
dc.subject | Reklam Etiği | en_US |
dc.subject | Reklamın Olumsuz Etkileri | en_US |
dc.title | Ebeveynlerin Televizyon Reklam İçeriklerinin Çocuklar Üzerindeki Etkilerini Etik Açıdan Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A Study About Parent’s Ethical Perceptions of the Effects of TV Advertising Contents on Children | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.Fakültesi, İşletme Bölümü, Afyon Kocatepe Üniversitesi A.M.Y. Okulu, Turizm Otelcilik Bölümü, Afyon Kocatepe Üniversitesi A.M.Y. Okulu, Turizm Otelcilik Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.startpage | 233 | en_US |
dc.identifier.endpage | 249 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |