Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKara, Ömer Tuğrul
dc.date2015-04-10
dc.date.accessioned2015-04-10T12:34:10Z
dc.date.available2015-04-10T12:34:10Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3771
dc.description.abstractKonuşma, yazma, okuma, dinleme Türkçe eğitimin temelini oluşturan dört dil becerisidir. Bunlar arasında öğrenciyi günlük hayatla en fazla buluşturan ve sosyalleşmesini sağlayan konuşmadır. Öğrencinin dış dünyayla sağlıklı bir iletişim kurabilmesi konuşma becerisiyle doğru orantılıdır. Kendini ifade edemeyen, isteğini anlatamayan öğrenci yaşamdaki tüm alanlarda başarısız olmaktadır. Drama yöntemi yaşayarak öğrenme modeli olarak kabul edilir. Bu yöntemin bir ucunun hayata dayanması, etkili öğrenmeye fırsat vermesi, soyuttan somuta kolay bir geçiş ortamı yaratması bir ifade ve beceri dersi olan Türkçe dersinde kullanılan alternatif bir yöntem olmasını sağlamıştır. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde görülen öz güven eksikliği, yerel ağzı kullanma, ses tonunu ayarlayamama, kelime fakirliği, beden dilinden yoksun bir anlatım gibi çeşitli ifade sorunları ve eksikleri drama yöntemiyle kolaylıkla çözülebilir.en_US
dc.description.abstractSpeaking, writing, reading and listening are four language skills making up the basic of Turkish language education. Among these, the one that provides students to use mostly in their daily routines and enables them to socialize is speaking. For a student, to be able to make a healthy contact with the external world is in direct correlation to his speaking abilities. A student who can not express himself and tell what he wants becomes unsuccessful in all fields of his life. Process of drama is regarded as a model of learning by living. This process, owing to its concerning with life, giving opportunities to effective learning and creating a simple transfer possibility from concrete to abstract, helps to be an alternative method in Turkish lesson, an expression and skills course. Some various expression problems such as loss of self-trust, use of native accent, unadjusted voice tonnage, lack of vocabulary, a telling without gestures and mimics can be easily solved by drama process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectKonuşma Eğitimien_US
dc.subjectKonuşma Eğitimien_US
dc.titleİlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersinde Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Dramanın Kullanılması ve Bir Uygulama Örneğien_US
dc.title.alternativeAn Application Sample and Usage of Drama in the Improvement of Speaking Ability in Turkish Speaking Course in The Second Level of Primary Schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSelçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi ABDen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage163en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster