Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Klasik Batı Müziğine İlişken Tutumları
Özet
Bu araştırma, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin klasik Batı müziğine
ilişkin tutumlarını ortaya koymayı, öğrencilerin günlük yaşamlarında klasik
Batı müziğine yer verip vermediğini irdelemeyi ve öğrencilerin klasik Batı
müziğine yönelik tutumlarına, uygulanan müzik dinleme eğitiminin etkisini
incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini, Afyon Kocatepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ABD,
2009-2010 öğretim yılı 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada, ön
test-son test kontrol gruplu model uygulanmıştır. Elde edilen verilerin
istatistiksel analizi, istatistiksel paket programlar kullanılarak; faktör analizi,
kümeleme analizi, eşli örneklemler t-testi ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen anketin tutum ölçeği kısmı,
ölçüm aracı olarak kullanılmıştır. Bununla birlikte araştırmacı tarafından
araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanan bir müzik dinleme eğitimi
programı uygulanmıştır. Elde edilen verilerin ışığında öğrencilerin klasik
Batı müziğine ilişkin tutumlarının, kararsızlık ile katılma arasında olduğu
tespit edilmiştir. Çalışma grubunun eğitimin ardından durumunu daha iyi
analiz edebilmek için, gruba uygulanan kümeleme analizi sonucunda deney
grubu, iyi ve orta düzeyde olmak üzere iki kümeye ayrılmıştır. Ön test ve
son test tutum puanları karşılaştırıldığında, deney grubunun orta düzeydeki
kümesinin puanında istatistiksel olarak anlamlı bir artış olduğu saptanmıştır. This research aims to explore the classroom teacher candidates’
attitudes towards classical music, examine the students behaviour whether
they give place to classical music in their daily life or not and investigate the
effect of the music listening training to the attitudes of the students. The
population of the study consist of the students who are studying in the 2009-
2010 academic year at the second class of the Elementary Classroom
Teaching department of Faculty of Education Department of Afyon
Kocatepe University. In this study, a pre-test and a post-test model is
applied with a control group. Statistical analysis of the obtained data is done
using factor analysis, cluster analysis and paired-samples t-test. Attitude
scale part of the questionnaire which is developed by the researcher is used as a measurement tool. In addition, a music listening training program which
is prepared according to the purposes of the research is applied. In the light
of the collected data, the classroom teacher candidates' position on classical
music is found between uncertainty and participation. In order to better
analyze the attitude of the training group after the training period, a cluster
analysis is applied. Experimental group is divided into two sets including
candidates with moderate and good attitude levels. Results indicate that a
statistically significant increase is recorded in the score of the moderate
cluster of the experimental group.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
14Sayı
2Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3798Koleksiyonlar
- Cilt 14 : Sayı 2 [14]