Barok Dönem Flütçüsü Jacques-Martın Hotteterre Üzerine Bir İnceleme
Abstract
Bu çalışmada; Fransız flütçü, besteci, enstrüman yapımcısı,
öğretmen ve yazar olan barok dönem müzisyenlerinden Jacques-Martin
Hotteterre “La Romain” incelenmektedir. Hotteterre XIV. Louis ve XV.
Louis döneminde sarayda çalışan, üflemeli çalgılar yorumcusu ve yapımcısı
olan çok ünlü bir ailenin üyesidir. Önemli bir müzisyen olmasına rağmen
müzik tarihinde XIX. yüzyılın sonlarında araştırılmaya başlanmıştır. Bu
çalışmada, Hotteterre‟in yaşamı, müzikal kimliği araştırılmış, süslemelerinin
yer aldığı tablo açıklanmış, op. 2 Premiere süiti ve yazdığı flüt metodu
(Principes de la Flute Traversiere, ou Flute d'Allemagne, De la Flute A Bec,
ou Flute Douce, et du Haut-Bois) incelenmiştir. Barok dönemin önemli
niteliklerinden olan süslemelerde Hotteterre‟in vermiş olduğu örnekler
açıklanmıştır. Fransız flüt ekolünün kurucusu olarak kabul edilen Hotteterre
hakkında bilgi sunulması istenmiştir. Yabancı literatürde Hotteterre üzerine
yapılan çalışmalara kıyasla, bu müzisyen için Türkiye‟de yapılan çalışmalar
eksiktir ve henüz arzu edilen düzeye gelmemiştir. Bu çalışmanın sonucunda,
Hotteterre‟nin günümüz müzik çevresine olan katkıları ortaya koyulmuş ve
Hotteterre‟in flüt ve müzik tarihindeki önemi irdelenmiştir. In this study, the influential French flautist, composer, instrument
maker, teacher and writer of the Baroque period, Jacques-Martin Hotteterre
“La Romain”, is appraised. Hotteterre was a celebrated member of the
family of woodwind players and instrument makers who were active at the
French court during the reigns of Louis XIV and Louis XV. In spite of
Hotteterre‟s importance, little documentation concerning his life has been
accessible. Hotteterre first attracted the attention of scholars in the late
nineteenth century. In this study, Hotteterre's life, op. 2 Premiere suite and
writing (Principes de la Flute Traversiere, ou Flute d'Allemagne, De la
Flute A Bec, ou Flute Douce, et du Haut-Bois), are reappraised. Important
characteristics of the Baroque period are evident in examples of Hotteterre‟s ornamentation to the age. The question regarding who is considered to be the
founder of the French flute school was asked to glean information regarding
Hotteterre. Research on Hotteterre has been developing over a period in the
foreign literature, but in Turkey there is a lack of in-depth study on this
musician and the Turkish literature needs amending. As a result of this work,
Hotteterre‟s legacy will remind the current music world of his important
contribution to flute and music history.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
14Issue
2Collections
- Cilt 14 : Sayı 2 [14]