Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorYazıcı, Sibel
dc.contributor.authorKısa, Yavuz
dc.contributor.authorDönmez, Leyla
dc.date2012
dc.date.accessioned2015-04-13T13:10:52Z
dc.date.available2015-04-13T13:10:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3803
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin hikâyelerle işlenen sosyal bilgiler öğretimine yönelik tutumlarını değerlendirmektir. Bu amaçtan yola çıkarak elde edilen sonuçlar bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, sınıf ve ailenin eğitim durumu) açısından incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Bilim ve Sanat Eğitim Merkezinde eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Bilim ve Sanat Eğitim Merkezinden amaçlı olarak seçilmiş 260, 4., 5.,6. ve 7. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Örneklem olarak seçilen 260 öğrenciye hikâyelerle işlenen sosyal bilgiler öğretimine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla 22 maddeden oluşan bir tutum ölçeği geliştirilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular değerlendirildiğinde, Üstün yetenekli öğrencilerin, hikayelerle işlenen sosyal bilgiler öğretimine yönelik tutumlarında ilgi, başarı, motivasyon ile ilgili maddelere katıldıkları görülürken yetenek ve merakla ilgili maddelere biraz katıldıkları görülmüştür. Araştırmada cinsiyetin, yaşın, sınıfın ve ailelerin eğitim durumlarının anlamlı bir farklılık oluşturacak değişkenler olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜstün Yetenekli Öğrencien_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretimien_US
dc.subjectHikayeen_US
dc.titleÜstün Yetenekli Öğrencilerin Hikâyelerle İşlenen Sosyal Bilgiler Öğretimine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi (Manisa İl Merkezi Örneği)en_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of the Attitudes of Gifted Students Towards Teaching of Social Sciences with Stories (Case of Central Manisa)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü :Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi : Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği : Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliğien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage147en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster