dc.contributor.author | Eren, Oytun | |
dc.date | 2015-04-14 | |
dc.date.accessioned | 2015-04-14T10:51:14Z | |
dc.date.available | 2015-04-14T10:51:14Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3818 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türk bestecilerinin solo piyano eserlerinin zorlukBu çalışmada, Clementi'nin piyanist kimliği ve bu kimliğin oluşturduğu müzikal duruş incelenmiştir. Clementi ile Mozart arasındaki tarihi düellonun sonuçlan ve bu olayın Beethoven üzerinden romantik bestecilere olan yansımalan ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Klasiklerle romantikler arasındaki geçiş sürecinde, piyanistik anlamda Clementi'nin oluşturduğu dilin hangi açılardan ne derece etkili olduğu maddeler halinde anlatılmıştır. Clementi’nin ton, legato ve pedal anlayışı çerçevesinde İngiliz piyanolarının akustik yapısı çerçevesinde oluşturduğu tekniğin, 19. yüzyıldaki romantik virtüöz piyanistliğinin oluşması üzerindeki etkileri, bu çalışmanın ana konusunu teşkil etmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Clementi | en_US |
dc.subject | Beethoven | en_US |
dc.subject | Piyano | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.subject | Teknik | en_US |
dc.title | Clementi ve Piyano Tekniği | en_US |
dc.title.alternative | Clementi and his Piano Technique | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.startpage | 241 | en_US |
dc.identifier.endpage | 253 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |