Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİmga, Orçun
dc.date2015-04-14
dc.date.accessioned2015-04-14T13:53:52Z
dc.date.available2015-04-14T13:53:52Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3830
dc.description.abstractRönesans ve Aydınlanma düşüncesi, insan-doğa ilişkilerini radikal bir biçimde değiştirmiştir. Bu döneme kadar organik bir nitelik taşıyan bu ilişki, yerini mekanik bir ilişkiye bırakmış, böylelikle doğa, insanın tahakkümü altındaki bir nesne konumuna gelmiştir. Bu durum, insanın doğayı alabildiğine sömürmesinin yolunu açmıştır. Fakat, XIX. yüzyılda bilimsel ekolojide yaşanan gelişmeler ekolojik düşünceyi derinden etkilemiş ve bu mekanik anlayış sorgulanmaya başlamıştır. İnsan-doğa ilişkilerine yeni bakış açıları getiren bu gelişmeler arasında Malthus’un nüfus teorisi, Darwin’in evrim teorisi, Haeckel’in monizmi, Marx’ın insan-doğa ilişkilerini üretim ilişkileri çerçevesinde ele alması, Einstein’ın izafiyet teorisi ve Bertalanffy’nin genel sistem teorisi en önemli olanlarıdır. Bütün bu gelişmeler insanın doğayla ilişkisini gözden geçirmesine yol açmış ve ekoloji düşüncesinde “organik” bir anlayış yeniden önem kazanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe relations between human and nature was radically changed by Renaissance and Enlightenment. The organic relation between human and nature was replaced by a mechanical relation after this era. In this way, nature became a “thing” under the human’s domination and so people started to exploit the nature wildly. But in the nineteenth century, ecological thought was deeply influenced by the developments in scientific ecology and this caused questioning of mechanical approach. The most important developments which cause new points of view on human-nature relations were made by Malthus’ theory of population, Darwin’s theory of evolution, Haeckel’s monism, Marx’s discuss of human-nature relations in the context of relations of production, Einstein’s theory of relativity and Bertalanffy’s general system theory. All of these ideas urged human to overview his relation with nature and distinguished the organic concept in human-nature relations again.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNüfus Teorisien_US
dc.subjectEvrim Teorisien_US
dc.subjectMonizmen_US
dc.subjectÜretim İlişkilerien_US
dc.subjectİzafiyet Teorisien_US
dc.subjectGenel Sistem Teorisien_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectBilimsel Ekolojien_US
dc.subjectİnsanen_US
dc.subjectDoğaen_US
dc.titleParadigmanın Dönüşümü: Ekolojik Felsefeyi Etkileyen Bilimsel Çalışmalaren_US
dc.title.alternativeTransformation of the Paradigm: Scientific Studies Affecting the Ecological Philosophyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster