dc.contributor.author | Türkmen, Emel Funda | |
dc.date | 2015-04-14 | |
dc.date.accessioned | 2015-04-15T06:22:49Z | |
dc.date.available | 2015-04-15T06:22:49Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3839 | |
dc.description.abstract | Türkiye’de çocuk şarkıları, tekerleme, saymaca, ninni, okul şarkıları gibi türlerde, çok eski bir
geçmişe sahip olmakla birlikte, ancak cumhuriyet döneminde üzerinde bilimsel inceleme, araştırma
yapılan bir çalışma alanı olarak kayda değer gelişmeler göstermiştir. Bu alana yönelik yayınlar
özellikle son yıllarda daha da artmakla birlikte, geçen süre göz önüne alındığında, nicelik açısından
yeterli olduğunu söylemek oldukça güçtür. Bu nedenle, Türk çocuk şarkıları dağarcığının müzik
öğretmenlerinin yaklaşımları açısından nasıl olduğu merak edilmiş, bu çerçevede, genel olarak hangi
kaynakları kullandıkları, bu kaynakların müzik öğretmenlerinin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığı,
günümüz eğitim anlayışında müzik eğitiminde hangi türlerin önem kazandığı, çocuk şarkıları
dağarcığının nicelik açısından yeterli olup olmadığı ve öğrencilerin beğenilerini karşılayıp
karşılamadığı araştırılmak istenmiştir. Araştırma, çocuk şarkılarıyla ilgili bir durum tespiti yapıp,
besteci ve eğitimcilerin çalışmalarına ışık tutmak amacıyla yapılmıştır. Afyonkarahisar’da yapılan
seminere katılan müzik öğretmenlerinden, gönüllü otuz bir öğretmenin, hazırlanan anket ve semineri
değerlendirme sorularına verdikleri cevaplardan toplanan verilerle yürütülmüştür. Bu değerlendirmeler
sonucunda, genel olarak öğretmen kılavuz kitabının kullanıldığı, öğretmenlerin kullandıkları
kaynakların yeterli olmadığı, Türk okul şarkılarının ve halk türkülerinin en önemli türler olarak
görüldüğü, kullanılmakta olan çocuk şarkıları dağarcığının ise, öğrencilerin beğenilerini karşılaması
açısından kısmen yeterli olduğu anlaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmeye
çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In Turkey children songs, like tongue twister, nominal , lullaby and school songs have a very
long past, but it shows thundering development as a study part which is researched in Republic period.
It is extremely difficult to say that the publications are sufficient fort his area in terms of numerical,
especially in recent years with increase considering elapsed time. Because of this, it’s tried to
investigate the approaches of the Turkish children songs repertoires’ music teachers, in the frame of
this which sources are used generally, whether these sources meet the needs or not in the education
approaches of the present days, which kinds are coming in to prominence, whether children songs’
repertoires are adequate or not and whether the acclaims of the students are meet or not. The research
was made to shed light to composers and educators’ studies to determine a situation. It was carried out
by the answers of the prepared survey and questions of evaluation of seminar which were given thirty
one volunteer teachers who participated in the seminar which was held in Afyonkarahisar. As a result
of this evaluation, it’s understood that generally teachers’ guide books and sources are used, aren’t
adequate to satisfy students acclaims. Turkish schools’ songs and folk music were considered to be the
most important kinds, it was understood that childrens’ songs and repertoires are used are partly
adequate and suitable for the students’ acclaims. Various suggestions were tried to improve in a frame
of this results. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik Eğitimcilerinin Yaklaşımları | en_US |
dc.subject | Çocuk Şarkıları | en_US |
dc.title | Türk Çocuk Şarkıları Dağarcığının Müzik Öğretmenlerinin Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Turkish Children Repertoire in Terms of Music Instructor Approach Evaluation | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.startpage | 183 | en_US |
dc.identifier.endpage | 202 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |