dc.contributor.author | Merter, Feridun | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Hatice | |
dc.date | 2015-04-16 | |
dc.date.accessioned | 2015-04-16T08:53:36Z | |
dc.date.available | 2015-04-16T08:53:36Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3862 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 1924 yılından başlayarak Cumhuriyetten günümüze
kadar yapılan lise Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programlarının
Atatürk ilke ve inkılâplarının genç nesillere benimsetilmesi bağlamında
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden
doküman incelemesi kullanılmıştır. 1970 yılına kadar yapılan programlar,
dersle ilgili konu başlıklarından ve açıklamalardan oluşmaktadır. Bu nedenle
bu araştırmanın kapsamı içerisinde yanıt aramaya çalışılan bazı kısımların
eksik kalacağı muhakkaktır. Atatürkçülük konularının bütün derslere
aktarılması 1986 yılından sonra olmuştur. Bu dönemden önce Atatürkçülük
konularına, Tarih dersi içerisinde verilen T.C. İnkılâp Tarihi dersinde yer
verilmiştir. Buna rağmen 1986 öncesi ve sonrasındaki bütün Edebiyat, Tarih,
Coğrafya ve Sosyoloji programları incelenerek, Atatürk ilke ve inkılâplarıyla
ilgili konu başlığı, açıklama, yöntem vb. konulara araştırmada ele alınmıştır.
Cumhuriyetten bu yana hazırlanan Felsefe ve Psikoloji programlarında
Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili bir şey bulunmadığı için bu dersler
araştırmanın kapsamı dışında tutulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study to evaluate the high school literature, history,
geography and sociology programs from Republic to the present day
according to Ataturk’s Principles and Revolutions. In this study, document
analysis which is one of qualitative inquiry methods was used. The
curriculums up to 1970 consisted of titles and explanations about the lesson.
Therefore it’s certain something that was tried to answer within the scope of the research will be inadequate. The Kemalist issues were incorporated in
the curriculums after 1986. Before this time, Kemalist issues had been
incorporated in Turkey Republic Revolution History which was being
teached within History lessons. However all titles, explanations and methods
before and after 1986 have been referred in the research. Philosophy and
psychology programs, up to now from Republic, haven’t anything about
Ataturk’s principles and revolutions. So they are excluded scope of this
research. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Lise Öğretim Programı | en_US |
dc.subject | Edebiyat | en_US |
dc.subject | Tarih | en_US |
dc.subject | Coğrafya | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | en_US |
dc.title | Cumhuriyetten Günümüze Lise Programlarında Yer Alan Atatürk İlke ve İnkılâplarıyla İlgili Amaç, İçerik ve Öğretim Yöntemleri | en_US |
dc.title.alternative | Included in the High School Programs from Republic to the Present Day of related Purpose, Content and Teaching Methods | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.startpage | 79 | en_US |
dc.identifier.endpage | 98 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |