Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan Yaşar, Münevver
dc.date2015-04-16
dc.date.accessioned2015-04-16T08:54:53Z
dc.date.available2015-04-16T08:54:53Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3864
dc.description.abstractAraştırmada, anne ve öğretmen görüşlerine göre okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların sosyal uyum ve becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Afyonkarahisar İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim okullarının bünyesinde bulunan anasınıflarına devam eden normal gelişim gösteren 5-6 yaş çocukları oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubuna, ilköğretim okulları arasından tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen dört ilköğretim okulu bünyesinde bulunan anasınıflarından toplam 110 çocuk dahil edilmiştir. Araştırmada, “Genel Bilgi Formu” ve Işık (2007) tarafından geliştirilen “Sosyal Uyum ve Beceri Ölçeği” kullanılmıştır. Deneklerin ölçekten aldıkları puanlar normal dağılım sergilemediği için iki gruplu karşılaştırmalar non-parametrik ölçümlerden Mann Whitney U-Testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, anne görüşlerine göre okul öncesi eğitime devam süresi ile çocukların sosyal uyum ve uyumsuzluk puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, öğretmen görüşlerine göre ise iki yıl ve daha fazla süredir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuklar lehine sosyal uyum puanları (U(A-Ö)= 1110,5, p<.05) açısından anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca anne ve öğretmen görüşleri arasında, sosyal uyumsuzluk açısından anlamlı bir fark olduğu (p<.05) saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe study aimed to identify the social adaptation and abilities of children attending to a preschool institution according to the views of their mothers and teachers. The population of the study was comprised of 5-6 year old children who were showing normal developmental characteristics and attending to preschool classes of elementary schools which were located in Afyonkarahisar and thereby affiliated to the Ministry of National Education. The sample for the study consisted of a total number of 110 children from those preschool classes of randomly selected four elementary schools amongst all the schools aforementioned. To gather data, “General Information Form” and “Social Adaptation and Ability Scale” which was developed by Işık (2007) were used. Since the scores did not show normal distribution, Mann Whitney U-Test was used in order to analyze the two group comparisons. The findings revealed that there was no significant difference between the duration of preschool education and the children’s social adaptation or dissonance scores according to their mothers’ views whereas according to the teachers’ views it was found out that there was a significant difference in social adaptation scores (U(A-Ö)= 1110,5, p<.05) in favor of children attending to preschool institution for two or more than two years. Besides, a significant difference existed between the views of the mothers and the teachers in terms of social dissonance scores (p<.05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectSosyal Becerileren_US
dc.subjectSosyal Uyumen_US
dc.titleAnne ve Öğretmen Görüşlerine Göre Çocukların Sosyal Uyum ve Becerilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Overview of Preschoolers’ Social Adaptation According to the Views of Their Mothers and Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster