Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurgun, İsmail
dc.contributor.authorDoruk, Emre
dc.date2015-06-01
dc.date.accessioned2015-06-01T11:58:38Z
dc.date.available2015-06-01T11:58:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-5296
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4086
dc.description.abstractSon yıllarda otomotiv teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak, Euro NCAP standartları incelendiğinde yaya güvenliği çok daha önemli bir hale gelmiştir. Otomotiv üreticileri de ürettikleri araçlarda bu standartları sağlamak için, yayaları ilgilendiren aktif ve pasif birçok güvenlik sistemi geliştirmektedirler. Bu çalışmada, yayaların kaza anında ve kazanın kaçınılmaz olduğu durumlarda güvenlik koşullarının nasıl daha iyi bir hale getirilebileceği konusuna TRIZ metodolojisi ile bir yaklaşım sergilenmektedir. Trafik kazalarında yayaların güvenlik problemi; ideallik, çelişkiler, yaratıcı prensip ve standartlar, örnek teknolojik gelişim gibi TRIZ araçlarıyla en ideal çözüme kavuşturulmaya çalışılacaktır. Problemimize TRIZ yönteminin uygulanması ile araç üzerinde gerçekleştirilen 4 farklı inovatif çözüm çalışma sonunda maliyet ve uygulanabilirlik açısından değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn recent years, parallel with developments in automotive technology, considering the Euro NCAP pedestrian safety standards have become much more important. Automotive manufacturers develop many active and passive safety systems involving pedestrians to ensure these standards. In this study, how can be pedestrian security situation in case of accident better using TRIZ methodology is examined. Pedestrian safety problem in traffic accidents will get ideal final result with TRIZ tools such as ideality, contradictions, inventive principles and standards, sample technological development. Four different innovative solutions which is gained from implementation of TRIZ tools are evaluated in terms of cost and applicability end of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTRIZ Yaklaşımıen_US
dc.subjectYaya Güvenliğien_US
dc.subjectEuro NCAPen_US
dc.titleTRIZ Yaklaşımını Kullanarak Önden Çarpmalı Trafik Kazalarında Yayaların Güvenlik Koşullarının İyileştirilmesien_US
dc.title.alternativeImprovement of Pedestrian Safety Conditions in Frontal Impacted Traffic Accidents Using TRIZ Approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentTofaş, Türk Otomobil Fabrikası A.Ş., İleri Araştırmalar Yöneticiliğien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster