dc.contributor.author | Durgun, İsmail | |
dc.contributor.author | Doruk, Emre | |
dc.date | 2015-06-01 | |
dc.date.accessioned | 2015-06-01T11:58:38Z | |
dc.date.available | 2015-06-01T11:58:38Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2147-5296 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4086 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda otomotiv teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak, Euro NCAP standartları incelendiğinde
yaya güvenliği çok daha önemli bir hale gelmiştir. Otomotiv üreticileri de ürettikleri araçlarda bu
standartları sağlamak için, yayaları ilgilendiren aktif ve pasif birçok güvenlik sistemi geliştirmektedirler.
Bu çalışmada, yayaların kaza anında ve kazanın kaçınılmaz olduğu durumlarda güvenlik koşullarının nasıl
daha iyi bir hale getirilebileceği konusuna TRIZ metodolojisi ile bir yaklaşım sergilenmektedir. Trafik
kazalarında yayaların güvenlik problemi; ideallik, çelişkiler, yaratıcı prensip ve standartlar, örnek
teknolojik gelişim gibi TRIZ araçlarıyla en ideal çözüme kavuşturulmaya çalışılacaktır. Problemimize TRIZ
yönteminin uygulanması ile araç üzerinde gerçekleştirilen 4 farklı inovatif çözüm çalışma sonunda
maliyet ve uygulanabilirlik açısından değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In recent years, parallel with developments in automotive technology, considering the Euro NCAP
pedestrian safety standards have become much more important. Automotive manufacturers develop
many active and passive safety systems involving pedestrians to ensure these standards. In this study,
how can be pedestrian security situation in case of accident better using TRIZ methodology is examined.
Pedestrian safety problem in traffic accidents will get ideal final result with TRIZ tools such as ideality,
contradictions, inventive principles and standards, sample technological development. Four different
innovative solutions which is gained from implementation of TRIZ tools are evaluated in terms of cost
and applicability end of the study. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | TRIZ Yaklaşımı | en_US |
dc.subject | Yaya Güvenliği | en_US |
dc.subject | Euro NCAP | en_US |
dc.title | TRIZ Yaklaşımını Kullanarak Önden Çarpmalı Trafik Kazalarında Yayaların Güvenlik Koşullarının İyileştirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Improvement of Pedestrian Safety Conditions in Frontal Impacted Traffic Accidents Using TRIZ Approach | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Tofaş, Türk Otomobil Fabrikası A.Ş., İleri Araştırmalar Yöneticiliği | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |