Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCanbaz, Serdar
dc.contributor.authorDemirkol Geroğlu, Gülsen
dc.date.accessioned2015-11-10T11:23:16Z
dc.date.available2015-11-10T11:23:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationCanbaz, S , , , Demirkol Geroğlu, G . (2015). İŞLETMELERİN UYGULADIKLARI KÜSÜRATLI FİYATLANDIRMA POLİTİKASININ TÜKETİCİLER TARAFINDAN ALGILANMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 17 (1) , 71-81
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4134
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1615/20220
dc.description.abstractBu çalışmada amaç işletmelerin uyguladıkları küsüratlı fiyat politikasının tüketiciler tarafından algılanışını ve tüketicilerin küsüratlı fiyata karşı bakış açılarını ortaya koymaktır. Çalışmada öncelikle fiyatlandırma politikaları genel olarak ele alınmış, küsüratlı fiyat politikasına yönelik değerlendirmelere yer verilmiş ve ardından küsüratlı fiyat politikasının tüketiciler tarafından nasıl algılandığının ortaya konması amacıyla uygulamaya yer verilmiştir. Bu amaçla çalışma, birincil verilere dayalı olarak anket uygulamasıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tesadüfî örnekleme yoluna gidilmiş, yapılan 300 adet alışveriş ile ilgili tüketicilere yöneltilen anketlerle araştırma gerçekleştirilmiştir. Toplam 200 anket değerlendirmeye uygun bulunarak, Kolmogorov-Smirnov, Q-Q Normal Dağılım grafikleri, Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis testleri gerçekleştirilmiştir. Anket katılımcıları, bu tarz fiyatlandırma politikaları ile ilgili olumsuz görüş bildirmekte ve devletin kısıtlayıcı yasal düzenlemeye gitmesini talep etmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the aim is to reveal how fractional pricing policy of businesses is perceived by consumers and what consumers think about fractional pricing. In the study, first pricing policies and evaluations on pricing policy are covered, and then, an application is presented to further elaborate on how fractional pricing policy is perceived by consumers. With this aim, the study is conducted via a questionnaire based on primary data. In the research, random sampling method is followed and 300 questionnaires on shopping are handed to consumers to conduct the research. 200 questionnaires in total are found appropriate for the study, and Kolmogorov-Smirnov, Q-Q Normal Distribution graphics, Mann Whitney-U and Kruskal Wallis tests are performed. The participants of the questionnaire declare their negative opinions and they call government to make restrictive legal regulations against the issue.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiyatlandırmaen_US
dc.subjectFiyatlandırma Kararıen_US
dc.subjectKüsüratlı Fiyatlandırmaen_US
dc.titleİşletmelerin uyguladıkları küsüratlı fiyatlandırma politikasının tüketiciler tarafından algılanmasına yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on how fractional pricing policy of businesses is perceived by consumersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentKırklareli Üniversitesi Babaeski MYO Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster