Türk Sanat Müziğinde Hazırlık Sınıfı Ses Eğitimi Dersi İçin Bir Repertuar Önerisi
Abstract
Eğitim bilimleri alanında yapılan araştırma ve program geliştirme
çalışmaları sanat eğitimini de etkilemiş ve müzik eğitimi alanında birçok dalın
eğitim bilimleri kapsamında incelenmesine ve eğitiminin verilmesi konusunda daha
özenli çalışmaların yapılmasına yol açmıştır. Uygulanmakta olan programların
geliştirilmesi, düzenlenmesi ve günün koşullarına uygun veya güncel bir yapı
kazandırılması ile yeniliklerin bu programlara yansıtılması da yine önemli bir
aşamayı oluşturmaktadır. Bu araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı Türk Sanat Müziği Ses Eğitimi Ana Sanat Dalında öğrenim gören
hazırlık sınıfındaki öğrencilerine verilen ses eğitimi dersine yönelik, ses eğitimi
programı hedefleri doğrultusunda, seçilen repertuar üzerinde geliştirilen yeni ses
alıştırmaları önermektedir. Yüzyıllardan beri sürmekte olan meşk geleneği günümüz
koşullarında gelişen teknolojinin de katkılarıyla nota ve benzeri eğitim araçlarından
yararlanılması sonucunda biçim değiştirmiştir. Bunun sonucunda ise eğitim
bilimlerinin sanat müziği eğitimine sağlayacağı katkılar da dikkate değer bir hal
almıştır.Araştırma, Türk Sanat Müziğinin gelecek kuşaklara aktarılması için
kullanılan yöntemleri irdelemesi, bir program dâhilinde repertuarın eğitim
materyali olarak kullanılabilirliğinin sağlanmasına hizmet etme amacı taşımaktadır.
Alanda yapılacak çalışmalara katkı sağlaması açısından da önemli olduğu
düşünülmektedir. Research and program development works had also impact on arts
education in the field of educational sciences and led to conduct more attentive
studies concerning examining and training within the scope of many educational
sciences branches in the field of music education. The development of programs that
are being implemented regulated and gaining a current structure or suitable for
today’s conditions, reflection to these programs within innovations also constitute
an important phase. This research aims to demonstrate new approaches, targeting
voice training program, towards students studying in preparatory classes in Afyon
Kocatepe University State Conservatory Turkish Art Music Voice Training Main Art
Department. “Meşk” tradition that goes throughout the centuries has changed its
format as a result of utilization of today’s developing technology’s tools that
contribute into not as etc. Consequently, education science’s contributions to art
music educations have become remarkable. Research, within a program of
repertoires is intended to serve as a training material to upgrade used methods for
transferring Turkish Art Music to future generation. Considered that, it is also
important in terms of contribution to works that will be done in this field.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler DergisiVolume
17Issue
1Collections
- Cilt 17 : Sayı 1 [8]