Turizm Öğrencilerinin Sendika Algısı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Özet
Türkiye, son 30 yıl içerisinde dünya turizminde dikkat çekici bir başarı elde
etmiştir. Şüphesiz, bu başarıda en önemli rollerden biri de sektör çalışanlarınındır.
Ancak elde edilen bu başarının sektör çalışanlarının yaşam koşullarına yansıdığını
söylemek güçtür. Bu konuda, turizm iş kolunda faaliyet gösteren sendikaların önemli
sorumlulukları bulunmaktadır. Fakat turizm sektöründe sendikal örgütlenme son
derece zayıftır. Sendikal örgütlenmenin zayıf olmasında sendikaların imajlarının da
etkisi vardır.
Bu çalışmada, turizm öğrencilerinin sendika algısı incelenmiştir. Araştırma
bir devlet üniversitesinin farklı turizm programlarında öğrenim görmekte olan 253
üniversite öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin sendika
algılarının, yeterince olumlu olmadığı ve öğrencilerin sendika algılarının çeşitli
demografik özelliklerine göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Within the last thirty years, Turkey has acquired a remarkable success in
world tourism. Undoubtfully, tourism sector employees have an essential role in this
success. But it is more likely to say that this success is failed to be reflected into life
conditions of tourism employees.,In this respect, trade unions which are active in
tourism sector have important responsibilities. However, unionization is very
ineffective in tourism industry and trade unions’ image has impact on weak
unionization.
In this study, undergraduate tourism students' trade union perceptions have
been examined. The research was implemented on 253 undergradute students, from
different tourism programs in any state university. At the end of the research, it has
been acquired that undergraduate students' trade union perception is not positive
enough and their perceptions differ depending on their diverse demographic
characteristics.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler DergisiCilt
17Sayı
1Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/4175Koleksiyonlar
- Cilt 17 : Sayı 1 [8]