dc.contributor.author | Aysal, Faruk Emre | |
dc.contributor.author | Bayrakçeken, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Girgin, Zekeriya | |
dc.date.accessioned | 2016-06-28T07:03:21Z | |
dc.date.available | 2016-06-28T07:03:21Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Aysal, F. E., & Bayrakçeken, H. (2016). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi The Analysis of Level Increasement at the Vehicle Gearboxes, 16, 167–173. http://doi.org/10.5578/fmbd.22057 | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-3367 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4286 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada otomotiv endüstrisinde yeni teknolojilerin geliştirilmesi ve taşıtlarda yakıt tüketimini
azaltıcı, sürüş konforunu arttırıcı araştırmalar son zamanlarda oldukça hız kazanmıştır. Düşünülen her
yenilik ve gelişimin doğrulanmadan denenmesi otomotiv sektörü için yüksek bir maliyete sebep
olmaktadır. Bu tür bir yaklaşım üretici firmalar ve araştırmacılar için büyük bir zaman kaybına yol
açmaktadır. Bu sebeplerden dolayı taşıt üzerinde yapılacak geliştirmeler öncelikle çeşitli simülasyon
programlarında gerçekleştirilmektedir. Simülasyon sonuçları bir sonraki aşamada gerçek zamanlı
çalışmalarla desteklenerek prototip üretimine geçilmektedir. Yapılan çalışmalarda simülasyon ortamı
olarak Msc. Adams ve AMSim gibi birçok farklı programlar kullanılabilmektedir. Simülasyon
çalışmalarında kullanılan programlar arasında en yaygın kullanılan simülasyon ortamı Matlab/Simulink
programıdır. Bu çalışmada dört ve beş vitesli manuel şanzımanların aynı taşıtta kullanılmasını
karşılaştırmak amacıyla Matlab/Simulink ortamında simülasyonlar yapılmıştır | en_US |
dc.description.abstract | In recent years, investigations show gain on the development of new technologies in the automotive
industry, even that especially to reduce fuel consumption and increase to driving comfort. In
automotive industry R&D process leads to very high cost if contemplated each implements without
verification. Even that, one such approach is cause to great waste of time for Producer Company and
researcher. For these reasons, developments will be carried out primarily on vehicles. These
improvements are developed by using various simulation programs. If the simulation results supported
with a real‐time simulation, as a second step is beginning of the started the prototype production. In
the performed studies, many different programs such as AMSim and Msc. Adams, can be used as the
simulation environment. One of the most important and commonly used simulation program is
Matlab/Simulink. In this study, five and four Speed manual transmissions are simulated in
Matlab/Simulink to compare the results at the same vehicle. Also, the effects of the reduction ratio
were examined for both of two transmissions | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/fmbd.22057 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Taşıt Dinamiği | en_US |
dc.subject | Taşıt Simülasyonu | en_US |
dc.subject | Manuel Vites Kutusu | en_US |
dc.subject | Redüksiyon Oranı | en_US |
dc.title | Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi | en_US |
dc.title.alternative | The Analysis of Level Increasement at the Vehicle Gearboxes | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi.‐Teknoloji Fakültesi, Otomotiv Mühendisliği Bölümü,Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.startpage | 167 | en_US |
dc.identifier.endpage | 173 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |