dc.contributor.author | Ceylan, Hasan Hüseyin | |
dc.contributor.author | Köse, Bekir | |
dc.contributor.author | Aydın, Müfit | |
dc.date.accessioned | 2016-07-21T07:14:58Z | |
dc.date.available | 2016-07-21T07:14:58Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Ceylan, H , Köse, B , Aydın, M . (2016). SOSYAL AMACA YÖNELİK PAZARLAMADA TÜKETİCİ TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 18 (1) , 0-0 | |
dc.identifier.issn | 1302-1966 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4299 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/24314/257667 | |
dc.description.abstract | İşletmeler satışlarını arttırmak, imajlarını geliştirmek ve aynı zamanda bir sosyal amaca destekte bulunmak için sosyal
amaca yönelik pazarlamadan her geçen gün artan bir şekilde yararlanmaktadırlar. Ancak sosyal amaca yönelik
pazarlamanın etkinliği ve başarısı birçok faktöre bağlıdır. Bu sebeple, bu araştırma sosyal amaca yönelik pazarlamada
tüketici tepkilerinin amaç tipine, fiyat-bağış miktarına ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektedir.
Kolayda örneklem yardımıyla seçilen Uşak Üniversitesi’nde görev yapan 113 akademisyenden toplanan veriler,
Tekrarlı Ölçüm ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet ve fiyat-bağış miktarının
tüketicilerin satın alma niyetlerini etkilemediği görülmüştür. Ancak, tüketicilerin satın alma niyetlerinin sosyal amacın
türüne ve cinsiyet * fiyat-bağış miktarının karşılıklı etkileşimine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna
ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Companies increasingly take advantage of cause-related marketing in order to increase sales, improve their image and
support causes at the same time. The effectiveness and success of cause-related marketing depends on some factors.
Therefore, this research examines whether customer response to CRM differs according to cause type, price-donation
amount and gender. Data collected from a convenience sample of 113 academician enrolled at Uşak University were
analyzed using Repeated Measures ANOVA. The results indicate that gender and price-donation amount do not affect
the purchase intention of the consumer. But it was found that the purchase intention of consumer differs significantly
in the types of social causes and gender * price-donation amount interaction. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/jeas.27731 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Amaca Yönelik Pazarlama | en_US |
dc.subject | Tüketici Tercihleri | en_US |
dc.subject | Tekrarlı Ölçüm ANOVA | en_US |
dc.title | Sosyal amaca yönelik pazarlamada tüketici tercihleri üzerine bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A research on consumer preferences in cause related marketing | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Uşak Üniversitesi, İİBF | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.startpage | 149 | en_US |
dc.identifier.endpage | 160 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |