Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCeylan, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorKöse, Bekir
dc.contributor.authorAydın, Müfit
dc.date.accessioned2016-07-21T07:14:58Z
dc.date.available2016-07-21T07:14:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationCeylan, H , Köse, B , Aydın, M . (2016). SOSYAL AMACA YÖNELİK PAZARLAMADA TÜKETİCİ TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 18 (1) , 0-0
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4299
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/24314/257667
dc.description.abstractİşletmeler satışlarını arttırmak, imajlarını geliştirmek ve aynı zamanda bir sosyal amaca destekte bulunmak için sosyal amaca yönelik pazarlamadan her geçen gün artan bir şekilde yararlanmaktadırlar. Ancak sosyal amaca yönelik pazarlamanın etkinliği ve başarısı birçok faktöre bağlıdır. Bu sebeple, bu araştırma sosyal amaca yönelik pazarlamada tüketici tepkilerinin amaç tipine, fiyat-bağış miktarına ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektedir. Kolayda örneklem yardımıyla seçilen Uşak Üniversitesi’nde görev yapan 113 akademisyenden toplanan veriler, Tekrarlı Ölçüm ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet ve fiyat-bağış miktarının tüketicilerin satın alma niyetlerini etkilemediği görülmüştür. Ancak, tüketicilerin satın alma niyetlerinin sosyal amacın türüne ve cinsiyet * fiyat-bağış miktarının karşılıklı etkileşimine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractCompanies increasingly take advantage of cause-related marketing in order to increase sales, improve their image and support causes at the same time. The effectiveness and success of cause-related marketing depends on some factors. Therefore, this research examines whether customer response to CRM differs according to cause type, price-donation amount and gender. Data collected from a convenience sample of 113 academician enrolled at Uşak University were analyzed using Repeated Measures ANOVA. The results indicate that gender and price-donation amount do not affect the purchase intention of the consumer. But it was found that the purchase intention of consumer differs significantly in the types of social causes and gender * price-donation amount interaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/jeas.27731en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Amaca Yönelik Pazarlamaen_US
dc.subjectTüketici Tercihlerien_US
dc.subjectTekrarlı Ölçüm ANOVAen_US
dc.titleSosyal amaca yönelik pazarlamada tüketici tercihleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on consumer preferences in cause related marketingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentUşak Üniversitesi, İİBFen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage160en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster