dc.contributor.author | Baltacı, Adem | |
dc.contributor.author | Tiyek, Ramazan | |
dc.contributor.author | Burgazoğlu, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2016-08-02T06:39:04Z | |
dc.date.available | 2016-08-02T06:39:04Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/4348 | |
dc.description.abstract | Çalışanların örgütsel bağlılıklarının, performanslarının ve motivasyonlarının
işletmeler açısından ne derece önemli olduğunu ortaya koyan çok sayıda çalışma vardır.
Ancak bu faktörleri, örgütsel iletişim bağlamında birlikte ele alan çalışmalar sınırlı iken
bunlar arasındaki ilişkileri sosyal hizmet işletmeleri açısından inceleyen çalışmalar ise
yok denecek kadar azdır. Bu eksiklikten hareketle bu çalışmada bahsi geçen faktörlerle
örgütsel iletişim arasındaki ilişkiler sosyal hizmet işletmeleri bağlamında ele alınmıştır.
Bu amaçla sosyal hizmet sunan bir örgüt ile sunmayan bir özel işletmeden anket yoluyla
bilgi toplanmıştır. Analizler sonucunda, sosyal hizmet çalışanlarının örgütsel iletişimden
duymuş oldukları tatmin düzeyinin, sosyal hizmet sunmayan işletme çalışanlarına göre
daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca örgütsel iletişimden duyulan tatmin düzeyi
ile örgütsel bağlılık, performans ve motivasyon arasında anlamlı ilişkiler olduğu
bulunmuştur. Her ne kadar bu ilişkiler, her iki işletme için geçerli olsa da sosyal hizmet
işletmesi çalışanları için iletişim tatmini ile motivasyon arasında anlamlı bir ilişki
olmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | There are various studies show how important employees’ organizational
commitment, performance, and motivation for the organizations. Although studies that
address these factors in the context of organizational communication are few, there are
scarcely any studies analyze the relationships between these factors with regards to
social service organizations. Considering the scarcity, in this study, the relationships
between these factors are examined in the context of social service organizations. To
that end, data was gathered from a private and a social service organization. After the
analyses, it is found out that communication satisfaction of social service employees is
higher than employees of the company that not provide social service. Also, significant
relations between employees’ satisfaction level of organizational communication and
organizational commitment, performance, and motivation are found out. Although this
relations are valid for both organizations, there is no meaningful relationship between
communication satisfaction and motivation for social service workers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/jss.24265 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Örgütsel İletişim | en_US |
dc.subject | Sosyal Hizmet İşletmeleri | en_US |
dc.subject | Örgütsel Bağlılık | en_US |
dc.subject | Çalışan Performansı | en_US |
dc.subject | Motivasyon | en_US |
dc.title | Örgütsel Bağlılık, Çalışan Performansı ve Motivasyon Faktörleri ile Örgütsel İletişim Arasındaki İlişkinin Sosyal Hizmet İşletmeleri Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of the Relationship between Organizational Communication and Factors of Organizational Commitment, Employee Performance, and Motivation in Terms of Social Service Organizations | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.startpage | 49 | en_US |
dc.identifier.endpage | 77 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |