Siyasal Toplumsallaşma Sürecinde Kitle İletişim Araçları ve Sosyal Medyanın Rolü
Abstract
Toplumsal-siyasal çevre ile birey arasında yaşam boyu süren doğrudan
veya dolaylı etkileşim sonucunda, bireyin siyasal sistemle ilgili görüş, davranış,
tutum ve değerlerinin gelişmesine siyasal toplumsallaşma denmektedir. Kişi, bu
etkileşim esnasında toplumun parçası haline gelmekte ve bu süreçte siyasal anlamda
da bir kimlik oluşturmaktadır. Bu kimliğin oluşması sürecinde birey üzerinde aile,
okul, arkadaş grupları, siyasal partiler/gruplar ve kitle iletişim araçları gibi çeşitli
unsurlar belirli oranlarda etkili olmaktadır. Bu çalışmada sayılan unsurlardan kitle
iletişim araçlarının bireyin siyasal toplumsallaşma sürecindeki rolü üzerinde
durulmakta ve özellikle sosyal medyanın son yıllarda bu süreçte artan önemine
odaklanılmaktadır. As a result of direct or indirect interaction which continues during the
lifetime between the social and political environment with person, individual views
on the political system, behavior, attitudes and values are formed and this is called
political socialization. Person becomes a part of the community during this
interaction and creates a sense of political identity in this process. During the
formation of this identity; family, school, friends groups, political parties / groups
and various elements such as the mass media are effective in specific proportions.
This study focuses on the role of the mass media in people’s political socialization
process and especially in recent years, it focuses on increasing importance of social
media in this process.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler DergisiVolume
18Issue
1URI
http://www.sbd.aku.edu.tr/arsiv/c18s1/b6%C5%9F%C3%BCkr%C3%BCt%C3%BCrk%C3%B6z.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4350
Collections
- Cilt 18: Sayı 1 [12]