dc.contributor.author | Yeşilkayalı, Emel | |
dc.date.accessioned | 2016-08-02T06:40:39Z | |
dc.date.available | 2016-08-02T06:40:39Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://www.sbd.aku.edu.tr/arsiv/c18s1/b8emelye%C5%9Filkayal%C4%B1.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4352 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde 2016 yılına kadar okul sosyal hizmetinin başlatılması
planlanmaktadır. Bu uygulamanın sağlam temellere dayanması, önleyici hizmetlerin
oluşturulması ve uygulamadan yarar sağlayacak olan öğrencilerin, okulların,
ailelerin ve toplumun refahının sağlanması açısından önemlidir. Ancak “okul sosyal
hizmet sistemi”nin kurulma amacında, çocuk-aile-okul işbirliğinin dışında sadece
şiddet öyküsü olan çocukların tespit ve psiko-sosyal yönden desteklenmesine vurgu
yapılması, hizmeti sınırlandıracak ve hizmetten sağlanacak faydayı azaltacaktır. Bu
nedenle okul sosyal hizmetinin hangi ihtiyaçtan kaynaklandığı, bu uygulama ile
hangi sorunlara yönelik çözümler üretildiği, uygulamanın üzerine temellendiği ana
yaklaşım ve yeni yaklaşım örneklerinin neler olduğu ve uygulamanın nasıl
yapılabileceği hakkında rehberlik eden model örneklerinin bilinmesi gerekmektedir.
Bu makalenin amacı, belirtilen konularda bir perspektif sunarak, ülkemizde okul
sosyal hizmet birimleri için uygulama çerçevesinin oluşturulmasına katkı
sağlamaktır. | en_US |
dc.description.abstract | The school social service is being planned to start by 2016 in our country.
The fact that this implementation is depending upon sound basis is important in
terms of having preventive services and ensuring the welfare of students, schools,
families and society that will benefit from the implementation. However, apart from
the cooperation among children, family and school, the emphasis on only the identification of children with violence stories and psycho-social support for them in
the establishment of 'school social service system' will limit the service itself and
diminish the expected benefits. Therefore, it must be known why school social school
service is needed, what problems this implementation is addressing, what
fundamental basis this implementation is depending upon, what new model samples
are and what guiding samples in this implementation are. The aim of this article is
to contribute to forming an implementation framework for the school social service
units in our country by offering a perspective in the topics mentioned above. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/jss.10228 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Sosyal Hizmeti | en_US |
dc.subject | Ekolojik Yaklaşım | en_US |
dc.subject | Müdahaleye Tepki Yaklaşımı | en_US |
dc.subject | Konsültasyon Modeli | en_US |
dc.subject | Aile Terapisi Modeli | en_US |
dc.title | Okul Sosyal Hizmeti Uygulamasında Yaklaşım ve Model Örnekleri | en_US |
dc.title.alternative | The Approach and Model Samples in School Social Service Implementation | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sosyal Hizmet Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.startpage | 135 | en_US |
dc.identifier.endpage | 152 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |