Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüngör, Kamil
dc.date.accessioned2016-08-05T06:49:08Z
dc.date.available2016-08-05T06:49:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://www.sbd.aku.edu.tr/arsiv/c18s1/b10kamilg%C3%BCng%C3%B6r.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4354
dc.description.abstractGünümüzde mali disiplini güçlendireceği düşüncesiyle bağımsız mali kurallara ilgi giderek artmaktadır. Mali kurallar, gelişmiş ve gelişmekte olan pek çok ülkede uygulama alanı bulmakta ve bu ülkelerdeki mali disiplin açısından önemli faydalar sağlamaktadır. Mali kuralın amacı maliye politikasını de-politize etmektir. Zira siyasetçilerin oylarını, seçmenlerin faydalarını, bürokratların da bütçelerini maksimize etme gayretleri bütçe açıkları ve harcama eğilimini artmıştır. 2008 küresel krizi ile birlikte, teoride tartışılan ve çeşitli ülkelerde uygulama alanı bulan kurallı maliye politikası dünyada yeniden ve daha güçlü bir şekilde gündeme gelmiştir. Zira hükümetlerin sınırsız yetkileri bazı ülkeleri felakete sürüklemiştir. Anayasal ya da yasal düzeyde yeni önlemlerin alınması, küresel krizle birlikte, eskisinden çok daha zorunlu hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, mali kuralın Türkiye ekonomisine uygun olup olmadığını araştırmaktır. Bu nedenle dünyadaki gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki uygulamalar değerlendirilmiştir. Çalışmanın metodolojisi kıyaslamaya dayanmaktadıren_US
dc.description.abstractToday, independent financial regulations are increasingly becoming popular as it is considered to strengthen and discipline fiscal policy. Including both developed and developing ones, fiscal rules have been implemented in a number of countries, provide significant benefits to enforce fiscal discipline. The main purpose of the fiscal rules is to de-politicize the fiscal policy as much as possible, given efforts of politicians to increase their votes, those of voters to maximize their benefits, and those of bureaucrats to expand their budgets have increased budgets deficits. Starting with global crisis of 2008, rules-based fiscal policies are discussed widely both in theory and they are practised in various countries. So, it has come up again and more strongly in the world’s and Turkey’s agenda. As result of the global crisis of 2008, it has become evident that unlimited power of governments may lead to fiscal and economic disasters. The new measures have become more necessary than ever both at constitutional and legal level. The purpose of this research is to investigate the fiscal rule whether it complies with Turkish economy. Hence, some practises from developed as well as developing countries have been analysed comparatively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.26323en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMali Kuralen_US
dc.subjectKüresel Krizen_US
dc.subjectBütçe Açığıen_US
dc.subjectKamu Borçlarıen_US
dc.title2008 Küresel Krizi Sonrası Yeniden Gündeme Gelen Mali Kural: Avrupa Birliği ve OECD Ülkeleri İçin Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeRe-Emergence of Fiscal Rule after 2008 Global Crisis: An Evaluation for the European Union and OECD Countriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage198en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster