Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraca, Nezahat Hamiden
dc.contributor.authorAkyol, Tuğçe
dc.contributor.authorKaraca, Lütfullah
dc.contributor.authorMünevver, Can Yaşar
dc.date.accessioned2016-08-05T06:49:31Z
dc.date.available2016-08-05T06:49:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4355
dc.description.abstractAraştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve benlik saygılarının bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 313 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Kişisel Bilgi Formu”, Yaman (2003) tarafından geliştirilen "Problem Çözme Becerisi Ölçeği" ile Arıcak (1999) tarafından geliştirilen "Benlik Saygısı Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; Kolmogorov-Smirnoff (K-S) Testi sonucunda, gruplar arası farklılık incelenirken ikili gruplarda Bağımsız Gruplar İçin t Testi, ikiden fazla gruplarda Tek Faktörlü ANOVA Testi kullanılmıştır. Problem çözme ve benlik saygısı arasındaki ilişki ise Pearson Kolerasyon Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının benlik saygıları ile cinsiyet değişkeni arasında kızlar lehine anlamlı bir farklılık olduğu; problem çözme becerileri ile cinsiyet değişkeni arasında ise anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve benlik saygıları üzerinde sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü ve anne baba öğrenim durumları değişkenlerinin anlamlı bir farklılaşma yaratmadığı belirlenmiştir. Ayrıca okul öncesi öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile benlik saygıları arasında pozitif yönde doğrusal bir ilişki olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn the study, whether the problem solving skills and self respects of the preschool teacher candidates demonstrates distinctions in terms of several factors was intended to study. 313 teacher candidates attending to Afyon Kocatepe University, Education Faculty department of primary education preshool teaching in during 2012-2013 education semesters have been included in the research study group. As a means of data collecting, Demographic Information Form, Problem Solving Skill Scale developed by Yaman (2003) and Self Respect Scale developed by Arıcak (1999) have been applied. After Kolmogorov-Smirnoff (K-S) Test, the findings of the study were analyzed via t Test with 2 groups when analyzing between group differences and via Anova Test with groups more than two. And in order to analyze correlation between problem solving and self respect Pearson correlation analysis was used. As a result of the study, a meaningful distinction between gender variable and self respects of teacher candidates have been found in favour of girls, whereas no meaningful distinction between problem solving skills and gender variables have been found. It has been determined that the level of class, type of the high school they have graduated and education status of parents don’t create a meaningful distinction over problem solving skills and self respects of the preschool teacher candidates. And also a positive linear relationship has been found problem solving skills and self respect of preschool teacher candidates.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.25279en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectProblem Çözme Becerilerien_US
dc.subjectBenlik Saygısıen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri ve Benlik Saygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining Problem Solving Skills and Self Respects of the Preschool Teacher Candidates in Terms of Several Factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage220en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster