Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTemizer, İlker
dc.contributor.authorİlkılıç, Cumali 
dc.contributor.authorÖner, Cengiz
dc.date.accessioned2017-09-26T13:45:02Z
dc.date.available2017-09-26T13:45:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2149-3367
dc.identifier.urihttp://fenbildergi.aku.edu.tr/1602/025901(431-445).pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4537
dc.description.abstractBu çalışmada, termoelektrik jeneratörlerin çalışma prensiplerine uygun bir prototip geliştirilmiştir. Isıtılacak yüzey için bir dizel motorunun egzoz sistemi kullanılmış  ve motorun çalışması sonucu açığa çıkan egzoz gazlarının ısı enerjisinden faydalanılmıştır. Termoelektrik modüllerde (TEM) fark sıcaklığının oluşmasında ihtiyaç duyulan soğutma ise motordan harici bir soğutma sistemi tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu sistem 20 Watt gücünde anlık elektrik enerjisi ihtiyacı ile çalışmaktadır. Alüminyum 6061 malzemesinden oluşan sekizgen yapıya montajı gerçekleştirilen termoelektrik modüller kendi aralarında elektriksel olarak seri bağlanmıştır. Termoelektrik jenaratör (TEJ) sisteminin ürettiği maksimum elektriksel çıkış gücü motorun 3500 dak‐1 devir ve 100 Nm yükte çalışma şartlarında 156.7 Watt olarak kaydedilmiştir. Elde edilen elektriksel güç DA/DA konvertöre iletilerek boş bir akünün şarj işlemi gerçekleştirmiştir. Daha sonra sistemin, Ansys Workbench 12.0 içinde yer alan ve aynı zamanda Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yazılımı olan Fluent programı yardımıyla akış analizleri gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, A prototype has been developed as the working principle of thermoelectric generators. The exhaust system of a diesel engine used for the surface will be heated and as a result of operation of the engine profit by heat energy of the exhaust gases. Required cooling effect in the occur of the different temperature of thermoelectric modules (TEM) is realised by an cooling system without engine. Reguired electric power of this system is 20 Watt as instant. Electrically are connected as series with each other thermoelectric modules realised assembly octagonal structure consisted from the aluminum 6160 material.  The maximum electrical output power produce of the thermoelectric Generation (TEG) system is registered as 156.7 Watt at the 3500 rpm and 100 Nm as of the engine working condition. The discharged battery charging is performed with electrical power supplied to DC / DC converter. Then in the system, heat‐flow analysis was realised with the help Fluent which contained in the Ansys Workbench 12.0 and in the same time meaning Computational Fluid Dynamics (CFD) software.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.identifier.doi10.5578/fmbd.25301en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTermoelektrik Jeneratören_US
dc.subjectEnerji Geri Kazanımıen_US
dc.subjectAtık ısıen_US
dc.titleDizel Motor Egzoz Sistemi için Termoelektrik Jeneratör Uygulaması ve Akış Analizien_US
dc.title.alternativeThermoelectric Generator Aplication and  Flow Analysis  for Diesel Engine Exhaust System   en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentCumhuriyet Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Otomotiv Bölümü, Fırat Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Otomotiv Bölümüen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage431en_US
dc.identifier.endpage445en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster