Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurtulmuşoğlu, F. Bahar
dc.contributor.authorAltıntaş, M. Hakan
dc.contributor.authorKaufmann, Rudi
dc.contributor.authorHarcar, Talha
dc.contributor.authorAlkibay, Sanem
dc.date.accessioned2017-11-07T08:41:42Z
dc.date.available2017-11-07T08:41:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKurtulmuşoğlu, F , Altıntaş, M , Kaufmann, R , Harcar, T , Alkibay, S . (2016). THE CLASSIFICATION OF BAD CUSTOMERS BASED ON ACTION AND CHARACTER SPECIFIC . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 18 (2) , 103-113
dc.identifier.urihttp://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2016/12/18_2_8.MAKALE.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4693
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/26566/519594
dc.description.abstractThe target of the study is to determine which sub-components are used to account for character-based and behavior-based factors, which are the two main primary deviant consumer behavior types in Turkey. In Literature, researches aiming at identifying the general structure of consumer deviance have been conducted. However, there is not a study which has attempted to develop a pilot conceptual-based scale and a classification for the main groups. As a result of the confirmatory factor analysis, it was depicted that the 10-items revised fourfactor model for character-based consumer deviance behavior has strong construct validity. As for the actionbased four-factor model, the unrevised version was seen to be more reliable.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın hedefi, Türkiye’deki temel sapkın tüketici davranışı olan karakter temelli ve davranış temelli etkenlerin oluşturulması için alt bileşenlerin belirlenmesidir. İlgili yazında, tüketici sapkınlığının genel yapısının tanımlanmasını amaçlayan çalışmalar söz konusudur. Ancak, ana grupların sınıflandırılması ve kavramsal temelli bir pilot ölçek geliştirilmesini amaçlayan bir çalışma mevcut değildir. Faktör analizi sonucunda, karakter temelli müşteri sapkınlığı davranışının güçlü yapısal geçerliliği belirlenmiştir. Eylem temelli modeled ise revise edilmemiş olan model daha güvenilir bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.5578/jeas.34260en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeviant Behavioren_US
dc.subjectCharacter Based Modelen_US
dc.subjectAction Based Modelen_US
dc.titleThe classification of bad customers based on action and character specificaen_US
dc.title.alternativeSapkın müşterilerin eylem ve karakter özelinde sınıflandırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage103en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster