Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBatum, Tahsin Perçin
dc.contributor.authorErsoy, Nezihe Figen
dc.date.accessioned2017-11-07T08:42:15Z
dc.date.available2017-11-07T08:42:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBatum, T , Ersoy, N . (2016). THE USE OF SOCIAL MEDIA IN B2B MARKETING COMMUNICATIONS: AN EXPLATORY STUDY ON TURKISH COMPANIES . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 18 (2) , 139-151
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2016/12/18_2_11.MAKALE.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4696
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/26566/519560
dc.description.abstractThe different characteristics of B2B and B2C markets affect the traditional marketing communication mix as well as the social media content strategy. However, it is seen that while some B2B companies have adopted well to social media, the others tend to imitate B2C companies in social media existence. This study aims to figure out which MARCOM tools are intensified in social media and if it works or not. For this purpose, every single social media post of 40 Turkish B2B SMEs have been classified into MARCOM tools and then the interaction performance of each post have been measured via engagement rate formula. Thus, evidence gathered to figure out what kind of content serves best in which social media platform for engagement and interaction. This study is believed to be a general guideline for selecting the right MARCOM mix in social media for B2B companies –at least- for B2B SMEs in Turkey.en_US
dc.description.abstractB2B ve B2C pazarlar arasındaki farklar, geleneksel pazarlama karmasını etkilediği gibi sosyal medya içerik stratejisini de etkiler. Fakat B2B işletmelerinin bir kısmı sosyal medyayı doğru şekilde benimsemişken, büyük çoğunluğunun halen B2C firmaları taklit etme eğiliminde oldukları görülmektedir. Bu çalışma, sosyal medyada hangi pazarlama iletişimi araçlarına yoğunlaşıldığını ve bu araçların işlevlerini yerine getirip getirmediğini ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda 40 adet küçük ve orta ölçekli Türk B2B işletmenin sosyal medya paylaşımları tek tek incelenerek pazarlama iletişimi araçları bağlamında sınıflandırılmış ve her bir paylaşımın iletişimsel performansı etkileşim oranı formülü aracılığıyla hesaplanmıştır. Böylelikle ne tür içeriğin hangi sosyal medya platformunda en iyi şekilde fayda sağladığını ortaya koymaya yönelik bulgular edinilmiştir. Bu çalışmanın, sosyal medyada doğru pazarlama iletişimi karması kullanımı için Türkiye’de faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli B2B işletmelere genel bir kılavuz niteliği taşıyabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.5578/jeas.36305en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectB2B MARCOMen_US
dc.subjectB2B Social Media Marketingen_US
dc.subjectB2B Content Strategyen_US
dc.subjectEngagement Rateen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.titleThe use of social media in B2B marketing communications: An explatory study on Turkish companiesen_US
dc.title.alternativeB2B pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımı: Türk işletmeler üzerine keşifsel bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage151en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster