Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Pınar
dc.contributor.authorGöktaş, Sonay
dc.date.accessioned2017-11-23T06:58:45Z
dc.date.available2017-11-23T06:58:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://kocatepetipdergisi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/08/3.-27-16-A-P%C4%B1nar-DO%C4%9EAN.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4704
dc.description.abstractAMAÇ: Araştırma, eğitimlerinin büyük bir bölümünü uygulamada geçiren ve atık ayrıştırılmasında etkin görev alan hemşirelik öğrencilerinin bilgi düzeylerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildi. GEREÇ VE YÖNTEM: Araştırma bir vakıf üniversitesinin hemşirelik bölümünde okuyan, klinik uygulama deneyimi olan ve araştırmaya katılmaya gönüllü 195 öğrenciyle tanımlayıcı olarak yapıldı. Verilerin toplanmasında bireysel özelliklerin belirlenmesine yönelik 8 adet açık uçlu soru ve hastane atık yönetimine yönelik 20 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan bilgi formu kullanıldı. Verilerin analizi SPSS 21 paket programında sıklık, yüzde, Mann Whitney-U ve Krusskal Wallis testleri ile yapıldı. BULGULAR: Araştırmada öğrencilerin yaş ortalamasının 20,6±1,49 olduğu, %93,8’inin kadın ve %46,1’inin 2.sınıfta eğitim gördüğü, tamamına yakınının devlet ya da özel hastanede klinik uygulama yaptığı saptandı. Öğrencilerin %91,1’inin hastane atık yönetimine yönelik eğitim aldığı belirlenirken, bu eğitimi %72,8’inin hemşirelerden, %63,1’i eğiticilerden ve %72,3’ünün klinik uyum eğitimlerinden aldığı belirlendi. Öğrencilerin hastane atık yönetimine yönelik bilgi formundan aldıkları toplam ortalama puanları 12,91±2,66 olarak belirlenmiş olup 2. sınıfta öğ- renim gören öğrencilerin en yüksek puana sahip olduğu (12,57±2,38) saptandı. Yaş (p=0,002), cinsiyet (p=0,006) ve sınıf (p=0,028) özellikleri açısından bilgi sıralamalarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülürken, di- ğer bireysel özelliklere göre anlamlı bir farklılık olmadığı saptandı. SONUÇ: Araştırmamızdan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; öğrencilerin çoğunluğunun atık yönetimi konusunda eğitim aldığı, hastane atık yönetimine yönelik bilgi düzeylerinin orta düzeyde olduğu ve üst sınıflara doğru bilgi düzeylerinin azaldığı belirlenmiştir. Bu bağlamda öğrencilerin bilgi düzeylerini arttırmak üzere eğitimlerin tüm sınıflarda sürdürülmesi, uygulama alanlarında gözlemlenmesi ve ara değerlendirmelerle bu durumun saptanmasına yönelik aktivitelerin planlanması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractOBJECTIVE: The study was conducted on the purpose of determining the level of knowledge about waste management of nursing students who spend the large part of the education period on clinical practice and take charge about waste parsing efficiently. MATERIALS AND METHODS: The descriptive study was conducted with 195 students who were from the nursing department in a private university, the experience was for a clinical practice and the students accepted to participate in this study voluntarily. The information form which included 8 open-ended questions for determining individuals characteristics and 20 multiple choice questions for determining hospital waste management was used to collect data. Frequency , percentage, chi-square, Mann-Whitney U and Kruskall Wallis tests were used to analyze the results. RESULTS: When the students characteristics were examined, it was found that their average age were (was) 20.6±1.49, 93.8% were females and 46.1% had the 2nd-grade education. Almost all the students were determined to have experience in clinical practice whether in state and (or) private hospitals. While 91.1% of the students stated that they had received a hospital training from nurses, 63.1% an educator, 72.3% from clinical adaptation training while it was determined that the total average score was obtained from the information questions was 12.91±2.66. The students who had education in 2nd grade, had the highest score(12.57±2.38) While statistically a significant difference was found according to the age (p=0.002), gender(p=0.006), and the education grade (p=0,028), No significant difference was found according to the other characteristics. CONCLUSIONS: Based on the results which were obtained on (from) our research, it is determined that most of the students received education on waste management , the knowledge level of waste management was intermediate and the knowledge level was decreased towards upper classes. In this context, with intent to increase the knowledge level of the students, it is suggested to maintain all education in every classes, to observe in application areas and to plan activities for determination of the situation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencilerien_US
dc.subjectAtık İdaresien_US
dc.subjectBilgi Seviyesien_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin hastane atıklarının yönetimine ilişkin bilgi düzeylerien_US
dc.title.alternativeKnowledge levels about hospital waste managment of nursing studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.departmentİstanbul Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Hemşirelik Fakültesi
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage94en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster