Mersin’de yaşayan tüketicilerin balık tüketim tercihlerini demografik faktörler açısından ele alan bir araştırma
Künye
Şen, İ , Şahin, A . (2017). Mersin’de Yaşayan Tüketicilerin Balık Tüketim Tercihlerini Demografik Faktörler Açısından Ele Alan Bir Araştırma . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 19 (1) , 33-46Özet
Ülkemizde en fazla tüketilen su ürünü balıktır. Ortalama kişi başı balık tüketimi 5-6 kg civarındadır. Ülkemizde
tüketicilerin balık tüketim tercihlerine yönelik yapılan çalışmalarda tercihlerin coğrafi bölgelere ve demografik
özelliklere göre farklılıklar gösterdiği görülmektedir. Tüketicilerin tercihlerini belirleyen yönelik çalışmaların,
önemli bir besin kaynağı olan balığın tüketimini arttırmaya yönelik yapılacak faaliyetlerde ve üretim stratejisinin
belirlenmesinde yol gösterici olabileceği düşünülmektedir. Bu çalışma, Mersin kent merkezinde yaşayan tüketicilerin
balık eti tüketim tercihlerini belirlemeyi amaçlayan bir saha araştırmasıdır. Çalışma 410 katılımcı ile yürü-
tülmüştür. Balık tüketim alışkanlığında yaş, cinsiyet, gelir ve eğitim düzeyine göre farklılıklar olduğu saptanmıştır.
Yapılan çalışma görüldüğü üzere balık Mersin'de yaşayan tüketiciler tarafından beğenilmektedir ancak beğeni
oranı tüketime yansımamaktadır. The most consumed seafood is fish in Turkey. Average per capita fish consumption is around 5-6 kg. According to
the studies done in Turkey, consumption varies according to preferred geographical regions and demographic
characteristics. The studies that determine the preferences of the consumers, it is thought that it may be an indicator
for the activities to be done to increase the consumption of the fish, which is an important food source and in
the determination of the production strategy. This research has been conducted to display the fish consumption
habits of people living in the Mersin centre. The study was conducted with 410 volunteers. Moreover, in the fish
consumption habits, it has been defined that there are differences among people depending on age, gender, income
and education levels. The study shows that the fish are favoured by the consumers in Mersin, but the taste
rate does not reflect consumption.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
19Sayı
1Bağlantı
http://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/06/19_1_Makale-3.-I%CC%87sa-S%CC%A7en-Ays%CC%A7e-S%CC%A7ahin.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4782
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/29881/321935
Koleksiyonlar
- Cilt 19 : Sayı 1 [9]