Rant vergisi: Avusturya ve İsviçre örnekleri ve Türkiye’ye ilişkin bir değerlendirme
Künye
Kılıçaslan, H , Yavan, S . (2017). Rant Vergisi: Avusturya Ve İsviçre Örnekleri ve Türkiye’ye İlişkin Bir Değerlendirme . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 19 (1) , 47-60Özet
Bu çalışmanın amacı Türkiye’de 2015 yılında gündeme gelen ancak henüz yasalaşmamış olan Rant Vergisi’ni
değerlendirmektir. Bu amaçla konunun teorik temelleri araştırılmış ve İsviçre ile Avusturya örnekleri
incelenmiştir. Ülke örneklerinde gayrimenkul değer artışlarının vergilendirilmesi eğilimleri öne çıkmaktadır.
Türkiye açısından yapılan değerlendirmede, yapılması gündemde olan düzenleme ile hedeflenen amacın
gerçekleştirilmesinin zor olduğu görülmektedir. Bununla beraber gayrimenkul rantlarının vergilendirilmesinde
dar kapsamlı bir Rant Vergisi uygulaması yetersiz gözükmektedir. Gayrimenkul değer artışlarının
vergilendirilmesinde kapsamın genişletilmesi ve yerel bir vergi olarak şerefiye uygulamalarının yürürlüğe
konulması gerekmektedir. Emsal artışlarında kayırmacılığın azaltılması amacıyla uygulanacak bir Rant Vergisi
yeterli olmayabilecektir. Bu nedenle yapılacak düzenlemenin şerefiye olarak kapsamlı bir biçimde uygulanması
gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. The objective of this study is evaluating the Increment Tax, which came to agenda in Turkey in the year 2015 but
did not become law as of yet. Towards that objective, the theoretical grounds of the subject were studied and the
examples and Switzerland and Austria were examined. Inclinations towards taxing real estate value increases are
seen to be prominent in country examples. In the evaluation conducted in terms of Turkey, it is observed that the
aimed objective would be difficult to achieve with the regulations considered to be made. In addition, a narrowcontext
Increment Tax implementation is observed to be insufficient for the taxing of real estate increment
incomes. Regarding taxing of real estate value increases, the context has to be expanded and betterment
applications as a local tax have to be effectuated. An Increment Tax to be implemented for the purpose of reducing
favouritism pertaining to floor area ratio increases may not be adequate. For this reason, it has been achieved that
the regulation be applied in a comprehensive manner as betterment tax.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
19Sayı
1Bağlantı
http://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/06/19_1_Makale-4.-Harun-K%C4%B1l%C4%B1c%CC%A7aslan-Serkan-Yavan.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4783
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/29881/321939
Koleksiyonlar
- Cilt 19 : Sayı 1 [9]