Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırdım, Şahin Eray
dc.date.accessioned2018-02-14T07:08:36Z
dc.date.available2018-02-14T07:08:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationKırdım, Ş . (2017). Birleşmiş Milletlerdeki İnsani Müdahale Sistemini Reform Etmeye Yönelik Başarısız Denemeler . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 19 (1) , 75-85
dc.identifier.urihttp://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/06/19_1_Makale-6.-S%CC%A7ahin-Eray-K%C4%B1rd%C4%B1m.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4785
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/29881/321948
dc.description.abstractThe doctrine of humanitarian intervention is one of the most controversial issues in international relations and law. The UN Security Council, acting under its Chapter VII powers, can authorize humanitarian interventions. However, a number of interventions after the Cold War have shown that the political considerations of the five permanent members reduce the effectiveness of humanitarian interventions undertaken by the international community. Scholars who wish to improve this effectiveness have had proposals ranging from trying to remove the veto power of the permanent members in humanitarian intervention discussions to those proposing another cosmopolitan organization that will have a permanent armed force ready to be used in humanitarian crises. This article examines whether or not those proposals are strong enough to give raise any amendment in the humanitarian intervention system. If not, it aims to extract the criteria for the appropriate authority in humanitarian interventions to help future proposals.en_US
dc.description.abstractİnsani müdahale doktrini, uluslararası ilişkiler ve uluslararası hukukun en çok tartışılan konularından biridir. BM Güvenlik Konseyi, BM Şartı VII. Bölüm yetkileri dahilinde, uluslararası topluluğu insani müdahaleleri gerçekleştirme konusunda yetkilendirebilir. Ancak, Soğuk Savaş sonrası dönemde gerçekleştirilen pek çok insani müdahalenin gösterdiği gibi, beş daimi üyenin politik çıkar hesapları uluslararası toplum tarafından gerçekleştirilen insani müdahalelerin etkisini düşürmektedir. Bu etkiyi artırmak isteyen akademisyenler, daimi üyelerin insani müdahale görüşmelerindeki veto yetkisini kaldırmaktan insani krizlerde kullanılmaya hazır kalıcı bir silahlı kuvvete sahip başka bir kozmopolit örgüt kurmaya kadar pek çok öneride bulundular. Bu makale, bu önerilerin insani müdahale sisteminde herhangi bir değişikliğe neden olacak kadar güçlü olup olmadığını incelemektedir. Makalenin temel amacı, gelecekteki önerilere yardımcı olacağı ümidiyle, insani müdahalelere yetki vermek gücüne haiz uygun makam için gerekli olan kriterleri belirlemektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/jeas.50686en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHumanitarian Interventionen_US
dc.subjectUnited Nationsen_US
dc.subjectSecurity Councilen_US
dc.subjectVeto Poweren_US
dc.titleFailed efforts to reform humanitarian intervention system in the united nationsen_US
dc.title.alternativeBirleşmiş Milletlerdeki insani müdahale sistemini reform etmeye yönelik başarısız denemeleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster