Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyas, Işıl
dc.contributor.authorSaruç, N. Tolga
dc.date.accessioned2018-02-20T07:03:40Z
dc.date.available2018-02-20T07:03:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAyas, Işıl; Saruç, N. Tolga; AKÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Obezite vergisi ülke uygulamaları. Cilt: 19, Sayı: 2, Yıl: Aralık 2017, Sayfalar: 69-82en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/33632/373114
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4808
dc.description.abstractSon yıllarda hızla artış gösteren obezite oranları birçok ülkeyi çözüm arayışına itmiştir. Yüksek kalorili yiyecek ve içeceklerin fiyatlarını arttırarak tüketimlerinin azalmasını hedefleyen obezite vergisi uygulamaları günümüzde oldukça popüler bir hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı obezite vergisi uygulayan ülkelerin incelenmesi ve verginin tüketim üzerine etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Ülke uygulamaları incelendiğinde verginin şekerli içecekler, şekerlemeler, atıştırmalık paket içindeki aşırı şekerli gıdalardan alındığı görülmektedir. Uygulama kolaylığı, vergi uyum maliyetlerinin az olması gibi faktörler şekerli içecek üzerinden alınan vergilerin, gıda üzerinden alınan vergilere göre daha başarılı olmasını sağlamıştır. Tüketim etkisine bakıldığında verginin birçok ülkede yürürlüğe konulduktan sonra tüketim oranlarında ve satışlarda düşüş meydana getirdiği görülmektedir.en_US
dc.description.abstractMany countries try to tackle obesity problems in different ways which has increased rapidly recently. Obesity taxes which are aimed at increasing the prices of high calorie food and drinks in order to reduce their consumptions become popular. This study aims at analysing countries that employ obesity taxes and its effect on consumption. Survey of countries indicates that obesity taxes are applied mainly on sugary drinks, candies, snacks and highly sugared packed foods. Taxes on drinks are more successful than tax on foods because of low compliances cost and ease of application. Obesity taxes have a negative effect on sales and consumption as expected.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.5578/jeas.64015en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectObezite Vergisien_US
dc.subjectÜlke Uygulamalarıen_US
dc.subjectTüketim Etkisien_US
dc.titleObezite vergisi ülke uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeCountry experiences for obesity taxen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster