Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇERÇEVİK, Ali Erdem
dc.contributor.authorYEREL KANDEMİR, Süheyla
dc.contributor.authorYILDIZ, Mesut
dc.contributor.authorÇELİK, Musa
dc.date.accessioned2018-07-02T12:49:30Z
dc.date.available2018-07-02T12:49:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://fenbildergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/04/017103346-354.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4890
dc.description.abstractSon dönemde, ülke kalkınmasının hızla artışı ile orantılı olarak dünyada olduğu gibi ülkemizde de birçok çevre sorunu yaşanmaktadır. Bu çevre sorunlarından biri de gürültü kirliliğidir. Karayolu trafiğinin artışı ile birlikte öncelikle büyük şehirlerde meydana gelen gürültü kirliliği son dönemde küçük şehirlerde de büyük bir problem olarak ortaya çıkmaktadır. Bilecik ili, göreceli küçük bir il olsa da engebeli yapısı ve şehirlerarası yolu şehrin merkezinden geçmesi nedeni ile gürültü kirliliğinin ciddi boyutlara ulaştığı illerden biridir.Günümüzde birkaç tepeye yayılmış olan Bilecik, güzel doğası ve düşük nüfus sebebiyle sakin bir şehir olarak değerlendirilebilir. Ancak Eskişehir, Sakarya, Bursa gibi büyük şehirlerin yol güzergâhı üzerinde bulunmaktadır. Bundan dolayı yük ve yolcu taşınması için şehir içindeki ana karayolu kullanılmaktadır. Bilecik şehir merkezinden geçen anayoldan çok sayıda yüksek tonajlı taşıt geçmektedir. Şehrin engebeli arazisi nedeniyle bu taşıtlar şehir içinde sürekli düşey kurp inip-çıkarak şehri terk etmektedirler. Yüksek tonajlı araçların şehir merkezinde bu şekilde hareket etmeleri anayol etrafına kurulu konut alanları için büyük bir gürültüye sebep olmaktadır. Bu çalışma kapsamında Bilecik ili özelinde şehir içi gürültü ölçümleri yapılmıştır. Şehir içinde yoğunluklu gürültü olan noktalar seçilmiştir. Ölçüm için bir gürültü ölçer kullanılmış, sonuçlar dBA cinsinden değerlendirilmiştir. Ölçüm sonucu ortalama olarak 75-85 dBA olarak belirlenmiş ve bu değerlerin Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği sınır değerlerinin aşıldığı gözlemlenmiştir. Gürültü değerleri anlık olarak 100 dBA’nın üstüne çıktığı ölçülmüştür. Gürültüye mahal veren yüksek tonajlı tüm araçların çevre yolunanda yönlendirilmesi, mümkün değilse bu araçlarda gürültü azaltıcı değişikliklerin yapılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractRecently, there are many environmental problems in our country as it is the rapid increase in the development country. One of these environmental problems is noise pollution. Along with the increase in road traffic, noise pollution, which first broke out in big cities, has recently emerged as a big problem in small cities. Although Bilecik is a relatively small province, its rugged structure and its intercity road pass through the center of the city. Bilecik, which has been spread over several hills today, can be considered as a quiet city due to its beautiful nature and low population. However, Eskişehir, Sakarya, Bursa are located on the road route of major cities. Therefore, the main highway in the city is used to transport freight and passengers. A large number of high tonnage vehicles pass through the main road passing through Bilecik city center. Due to the rugged nature of the city, these vehicles are constantly going up and down in the city and leaving the city. High-tonnage vehicles moving in the city center cause a great deal of noise for residential areas built around the main road. Within the scope of this study, urban noise measurements were made for Bilecik province. Dots with intense noise were selected in the city. A noise meter was used for the measurement and the results were evaluated in terms of dBA. The measurement result was determined to be 75-85 dBA as an average, and it was observed that these values exceeded the limit values of the Environmental Hazard Assessment and Management Regulation. Noise values were measured instantaneously above 100 dBA. It is suggested that all hightonnage vehicles that are subject to noise should be directed on the perimeter road, where noise reduction changes should be made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/fmbd.66688en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBileciken_US
dc.subjectGürültü Ölçümüen_US
dc.subjectYol Gürültüsüen_US
dc.titleBilecik İli Şehir İçi Yollardan Kaynaklı Gürültü Kirliliğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeMeasurement and Evaluation of Noise Pollution Caused from Bilecik Provincial Roadsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage366en_US
dc.identifier.endpage374en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster