dc.contributor.author | ÇERÇEVİK, Ali Erdem | |
dc.contributor.author | YEREL KANDEMİR, Süheyla | |
dc.contributor.author | YILDIZ, Mesut | |
dc.contributor.author | ÇELİK, Musa | |
dc.date.accessioned | 2018-07-02T12:49:30Z | |
dc.date.available | 2018-07-02T12:49:30Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://fenbildergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/04/017103346-354.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4890 | |
dc.description.abstract | Son dönemde, ülke kalkınmasının hızla artışı ile orantılı olarak dünyada olduğu gibi ülkemizde de birçok
çevre sorunu yaşanmaktadır. Bu çevre sorunlarından biri de gürültü kirliliğidir. Karayolu trafiğinin artışı
ile birlikte öncelikle büyük şehirlerde meydana gelen gürültü kirliliği son dönemde küçük şehirlerde de
büyük bir problem olarak ortaya çıkmaktadır. Bilecik ili, göreceli küçük bir il olsa da engebeli yapısı ve
şehirlerarası yolu şehrin merkezinden geçmesi nedeni ile gürültü kirliliğinin ciddi boyutlara ulaştığı
illerden biridir.Günümüzde birkaç tepeye yayılmış olan Bilecik, güzel doğası ve düşük nüfus sebebiyle
sakin bir şehir olarak değerlendirilebilir. Ancak Eskişehir, Sakarya, Bursa gibi büyük şehirlerin yol
güzergâhı üzerinde bulunmaktadır. Bundan dolayı yük ve yolcu taşınması için şehir içindeki ana karayolu
kullanılmaktadır. Bilecik şehir merkezinden geçen anayoldan çok sayıda yüksek tonajlı taşıt geçmektedir.
Şehrin engebeli arazisi nedeniyle bu taşıtlar şehir içinde sürekli düşey kurp inip-çıkarak şehri terk
etmektedirler. Yüksek tonajlı araçların şehir merkezinde bu şekilde hareket etmeleri anayol etrafına
kurulu konut alanları için büyük bir gürültüye sebep olmaktadır. Bu çalışma kapsamında Bilecik ili
özelinde şehir içi gürültü ölçümleri yapılmıştır. Şehir içinde yoğunluklu gürültü olan noktalar seçilmiştir.
Ölçüm için bir gürültü ölçer kullanılmış, sonuçlar dBA cinsinden değerlendirilmiştir. Ölçüm sonucu
ortalama olarak 75-85 dBA olarak belirlenmiş ve bu değerlerin Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
ve Yönetimi Yönetmeliği sınır değerlerinin aşıldığı gözlemlenmiştir. Gürültü değerleri anlık olarak 100
dBA’nın üstüne çıktığı ölçülmüştür. Gürültüye mahal veren yüksek tonajlı tüm araçların çevre yolunanda
yönlendirilmesi, mümkün değilse bu araçlarda gürültü azaltıcı değişikliklerin yapılması önerilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Recently, there are many environmental problems in our country as it is the rapid increase in the
development country. One of these environmental problems is noise pollution. Along with the increase
in road traffic, noise pollution, which first broke out in big cities, has recently emerged as a big problem
in small cities. Although Bilecik is a relatively small province, its rugged structure and its intercity road
pass through the center of the city. Bilecik, which has been spread over several hills today, can be
considered as a quiet city due to its beautiful nature and low population. However, Eskişehir, Sakarya,
Bursa are located on the road route of major cities. Therefore, the main highway in the city is used to
transport freight and passengers. A large number of high tonnage vehicles pass through the main road
passing through Bilecik city center. Due to the rugged nature of the city, these vehicles are constantly
going up and down in the city and leaving the city. High-tonnage vehicles moving in the city center cause
a great deal of noise for residential areas built around the main road. Within the scope of this study,
urban noise measurements were made for Bilecik province. Dots with intense noise were selected in
the city. A noise meter was used for the measurement and the results were evaluated in terms of dBA.
The measurement result was determined to be 75-85 dBA as an average, and it was observed that these
values exceeded the limit values of the Environmental Hazard Assessment and Management
Regulation. Noise values were measured instantaneously above 100 dBA. It is suggested that all hightonnage
vehicles that are subject to noise should be directed on the perimeter road, where noise
reduction changes should be made. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/fmbd.66688 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilecik | en_US |
dc.subject | Gürültü Ölçümü | en_US |
dc.subject | Yol Gürültüsü | en_US |
dc.title | Bilecik İli Şehir İçi Yollardan Kaynaklı Gürültü Kirliliğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Measurement and Evaluation of Noise Pollution Caused from Bilecik Provincial Roads | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.startpage | 366 | en_US |
dc.identifier.endpage | 374 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |