dc.contributor.author | Akın, Adnan | |
dc.contributor.author | Arar, Tayfun | |
dc.contributor.author | Ulukök Esra | |
dc.date.accessioned | 2019-01-21T09:46:53Z | |
dc.date.available | 2019-01-21T09:46:53Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.citation | Akın, A , Arar, T , Ulukök, E . (2018). ÖRGÜTLERDEKİ AHLAKİ STANDARTLARI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN AHP YÖNTEMİ İLE BELİRLENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 20 (1) , 57-68 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/37922/438106 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5179 | |
dc.description | As each nation has its own morality rules and values based on the culture in macro level, each business company may
have its own moral values and standards resulting from the corporate background and culture in micro level too. After
all, there may be different parties playing role in setting those moral standards. This study aims to order the factors
gathered by literature review those affect moral standards in business firms by Analytic Hierarchy Process (AHP).
Results show that most important factor is social factors as mainly; social values, individual values and the demand and
expectation of media in order at total. By these results it is aimed to reach a standard level and sustaining this level of
one of the most important values in business life, work morality, with practices on results. | en_US |
dc.description.abstract | Makro düzeyde her ulusun kültüründen kaynaklanan kendisine özgü ahlak kuralları olması gibi mikro düzeyde de her
işletmenin kendi kurumsal geçmişi ve kültüründen kaynaklanan ahlaki değerleri ve standartları olabilmektedir.
Bununla birlikte bu ahlaki standartların oluşmasında çeşitli taraflar rol alabilmektedir. Bu çalışma, örgütlerdeki ahlaki
standartları etkileyen ve literatür taraması sonucunda elde edilmiş faktörlerin Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) yöntemi
ile önem sırasına göre hiyerarşik olarak sıralanması amacıyla yapılmıştır. Çalışma neticesinde göreli olarak önemli
çıkan faktörler; ana kriter bazında toplumsal faktörler olurken; küresel ağırlıklara göre nihai sıralamada önemli olanlar
sırasıyla toplumsal değerler; kişisel değerler medyanın talebi ve beklentileri olmuştur. Bulgular üzerinde yapılacak
çalışmalarla, örgütlerdeki önemli değerlerin başında gelen iş ahlakında belirli bir standarda ulaşma ve bu standardı
koruma amaçlanmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/jeas.66981 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP), İş Ahlakı, Ahlaki Standartlar. | en_US |
dc.title | Örgütlerdeki ahlaki standartları etkileyen faktörlerin AHP Yöntemi ile belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determining the factors on moral standards in organizations by AHP Method | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 57 | en_US |
dc.identifier.endpage | 68 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |