Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkın, Adnan
dc.contributor.authorArar, Tayfun
dc.contributor.authorUlukök Esra
dc.date.accessioned2019-01-21T09:46:53Z
dc.date.available2019-01-21T09:46:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.citationAkın, A , Arar, T , Ulukök, E . (2018). ÖRGÜTLERDEKİ AHLAKİ STANDARTLARI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN AHP YÖNTEMİ İLE BELİRLENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 20 (1) , 57-68
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/37922/438106
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5179
dc.descriptionAs each nation has its own morality rules and values based on the culture in macro level, each business company may have its own moral values and standards resulting from the corporate background and culture in micro level too. After all, there may be different parties playing role in setting those moral standards. This study aims to order the factors gathered by literature review those affect moral standards in business firms by Analytic Hierarchy Process (AHP). Results show that most important factor is social factors as mainly; social values, individual values and the demand and expectation of media in order at total. By these results it is aimed to reach a standard level and sustaining this level of one of the most important values in business life, work morality, with practices on results.en_US
dc.description.abstractMakro düzeyde her ulusun kültüründen kaynaklanan kendisine özgü ahlak kuralları olması gibi mikro düzeyde de her işletmenin kendi kurumsal geçmişi ve kültüründen kaynaklanan ahlaki değerleri ve standartları olabilmektedir. Bununla birlikte bu ahlaki standartların oluşmasında çeşitli taraflar rol alabilmektedir. Bu çalışma, örgütlerdeki ahlaki standartları etkileyen ve literatür taraması sonucunda elde edilmiş faktörlerin Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) yöntemi ile önem sırasına göre hiyerarşik olarak sıralanması amacıyla yapılmıştır. Çalışma neticesinde göreli olarak önemli çıkan faktörler; ana kriter bazında toplumsal faktörler olurken; küresel ağırlıklara göre nihai sıralamada önemli olanlar sırasıyla toplumsal değerler; kişisel değerler medyanın talebi ve beklentileri olmuştur. Bulgular üzerinde yapılacak çalışmalarla, örgütlerdeki önemli değerlerin başında gelen iş ahlakında belirli bir standarda ulaşma ve bu standardı koruma amaçlanmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/jeas.66981en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnalitik Hiyerarşi Prosesi (AHP), İş Ahlakı, Ahlaki Standartlar.en_US
dc.titleÖrgütlerdeki ahlaki standartları etkileyen faktörlerin AHP Yöntemi ile belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the factors on moral standards in organizations by AHP Methoden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster