Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorERCAN, Emel; KUNDAKCI, Nilsen
dc.date.accessioned2019-05-10T06:28:46Z
dc.date.available2019-05-10T06:28:46Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/06/b5nilsenkundakci.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5740
dc.descriptionIt is important to provide customer satisfaction for textile companies operating in today's highly competitive environment. In this context, textile companies want to prepare the best sample designs for their customers. They attach importance to criteria such as visual output quality, usage difficulty, number of features, quality of service, brand reliability, time loss and price of the pattern software while creating these sample designs. In this study, ARAS (Additive Ratio ASsesment) and OCRA (Operational Competitiveness RAting) which are Multi Criteria Decision Making (MCDM) methods were used to select the pattern software to be used in sample design in a textile company. While the weights of the criteria to be considered in pattern software selection were found using MACBETH method (Measuring Attractiveness by a Categorical Based Evaluation TecHnique), ARAS and OCRA methods were used in evaluating the pattern software alternatives and the obtained results were compared. The same ranking was obtained with both methods, the most appropriate pattern software for the business was determined according to the ranking results and it was proposed to the textile company to buy this software.en_US
dc.description.abstractGünümüzün yüksek rekabet ortamında faaliyet gösteren tekstil işletmeleri için müşteri memnuniyetinin sağlanması önem arz etmektedir. Bu bağlamda, tekstil işletmeleri müşterilerine sunacakları numune tasarımlarını en iyi şekilde hazırlamak isterler. Bu tasarımları oluştururken tercih ettikleri desen programlarında görsel çıktı kalitesi, kullanım zorluğu, özellik sayısı, hizmet kalitesi, marka güvenirliği, zaman kaybı ve fiyat gibi kriterlere önem vermektedirler. Bu çalışmada, Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemlerinden ARAS (Additive Ratio ASsesment) ve OCRA (Operational Competitiveness RAting) yöntemleri ile bir tekstil işletmesinde numune tasarımında kullanılacak desen programı seçimi yapılmıştır. Desen programı seçiminde dikkate alınan kriterlerin ağırlıkları MACBETH (Measuring Attractiveness by a Categorical Based Evaluation TecHnique) yöntemi kullanılarak bulunurken, desen programı alternatiflerinin değerlendirilmesinde ARAS ve OCRA yöntemlerinden yararlanılmış ve elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Her iki yöntem ile aynı sıralama elde edilmiş, sıralama sonuçlarına göre en uygun desen programı belirlenmiş ve tekstil işletmesine bu programı satın alması önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.53866en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇKKV, MACBETH Yöntemi, ARAS Yöntemi, OCRA Yöntemi, Desen Programı Seçimien_US
dc.titleBir Tekstil İşletmesi için Desen Programı Seçiminde ARAS ve OCRA Yöntemlerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of ARAS and OCRA Methods in the Selection of Pattern Software for a Textile Companyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster