Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUÇAR KOCAOĞLU, Belgin; SAYLAM, Ayşegül
dc.date.accessioned2019-05-14T06:30:00Z
dc.date.available2019-05-14T06:30:00Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b7belg%C4%B1nucarkocaogluvd.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5762
dc.descriptionCitizen participation is now regarded as one of the indispensable elements of democracy. In this context, almost all public administrations place citizen participation in their institutions in order to strengthen their democratic legitimacy and to provide better quality services to their citizens. The main purpose of this study is to address the citizen participation practices in the Ministry of National Education, to identify the obstacles to citizen participation in the ministry and to make suggestions for overcoming these obstacles. In this context, according to the information obtained from the interviews with senior and middle level managers in the Ministry of National Education, the main obstacles to citizen participation are determined as centralization, bureaucratic non consciousness of citizen participation, bureaucratic elite thought, citizen lacking sufficient knowledge level and poverty.en_US
dc.description.abstractVatandaş katılımı günümüzde demokrasinin vazgeçilmez unsurlarından birisi olarak kabul edilmektedir. Bu çerçevede hemen hemen tüm kamu kurumları demokratik meşruiyetlerini sağlamlaştırmak ve vatandaşlara daha kaliteli hizmet sunmak adına kurumlarında vatandaş katılımı uygulamalarına yer vermektedir. Bu çalışmanın temel amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’ndaki vatandaş katılımı uygulamalarını ele almak, bakanlıktaki vatandaş katılımının önündeki engelleri tespit etmek ve bu engellerin aşılması için gerekli önerilerde bulunmaktır. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığı’nda üst ve orta düzey yöneticilerle yapılan mülakatlardan elde edilen bilgilere göre vatandaş katılımının önündeki başlıca engeller merkeziyetçilik, bürokratın vatandaş katılımı açısından bilinçli olmaması, bürokratik elit düşüncesi, vatandaşın yeterli bilgi düzeyine sahip olmaması ve yoksulluk olarak tespit edilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVatandaş Katılımı, Doğrudan Demokrasi, Katılım Engelleri, Kamu Yönetimi, Milli Eğitim Bakanlığı.en_US
dc.titleTürkiye’de Vatandaş Katılımı: Milli Eğitim Bakanlığı Örneğien_US
dc.title.alternativeCitizen Participation in Turkey: The Case of Ministry of National Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster