Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Web Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin web pedagojik alan bilgilerinin incelenmesidir. Karma yöntemler araştırması olarak bu çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Tokat il genelinde görev yapmakta olan fen bilimleri öğretmenleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmını 229, nitel kısmını ise farklı çalışma yeri, kıdem ve eğitim düzeyine sahip 17 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler Lee, Tsai ve Chang (2008) tarafından geliştirilen ve Horzum (2011) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Web Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği ile nitel veriler ise araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmıştır.
Araştırmadan elde edilen nicel veriler betimsel istatistikler, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testlerinden yararlanılarak istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın nicel sonuçları fen bilimleri öğretmenlerinin web pedagojik alan bilgisi öz-yeterlik düzeylerinin çok yüksek olduğunu göstermektedir. Fen bilimleri öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeyleri cinsiyet ve eğitim durumuna göre iletişimsel web alt boyutunda; hizmet süresi değişkenine göre ölçek genelinde ve alt boyutlarında; web deneyimi ve öğretimde web eğitimi alma durumuna göre ölçek genelinde ve ölçeğin bazı alt boyutlarında anlamlı fark bulunmaktadır.
Araştırmanın nitel sonuçlarda ise fen bilimleri öğretmenlerinin konu anlatımı, deney, soru çözümü, görsel destek, video izletmek, malzeme yetersizliğini gidermek gibi amaçlarla web ile öğretim gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca web ile öğretimin yaygınlaşmasında öğretmenlere verilecek eğitimin önemli olduğu vurgulanmıştır.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]