Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKALYONCUOĞLU, Selma
dc.date.accessioned2019-05-31T09:00:55Z
dc.date.available2019-05-31T09:00:55Z
dc.date.issued2018-09
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/537027
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6398
dc.descriptionTechnological advances in the field of information and communications have created a significant impact on the use of computers and internet within the fourth period of globalization which started in 1980s and still continues to progress. The increase in consumers’ tendencies towards buying goods and services on internet has required the establishment of secure payment systems in online shopping. Within this regards, the importance of Virtual Card which is a reliable banking product for consumers in online shopping has emerged, and it has become a necessity to address consumers’ perception towards Virtual Card as a research topic. Factors which affect the acceptance of consumers’ use of Virtual Card in their online shopping with the intent of security of payment procedures have been investigated within the framework of Technology Acceptance Model. 490 consumers who use Virtual Card in their online shopping were reached in the study, and Structural Equation Modelling has been applied to explain the acceptance of Virtual Card use. The results of the study reveal that perceived usefulness, perceived ease of use, and attitude and behavioural intention levels of consumers have determining effects in terms of actual system use (use of Virtual Card in online shopping).en_US
dc.description.abstract1980’li yıllarla başlayan ve halen devam eden küreselleşmenin dördüncü dönemi ile bilgi ve iletişim alanındaki teknolojik ilerlemeler bilgisayar ve internet kullanımı üzerinde de kayda değer etkiler oluşturmuştur. Tüketicilerin internet üzerinden mal ve hizmet satın alma eğilimindeki artış, online alışverişlerde güvenli ödeme sistemi oluşturulması gereksinimini ortaya çıkarmıştır. Bu kapsamda, tüketicilerin online alışverişleri için güvenilir bir bankacılık ürünü olan sanal kart uygulamasının önemi ortaya çıkmış ve sanal karta yönelik tüketici algılarının, araştırma konusu olarak ele alınması gerekliliği öne çıkmıştır. Tüketicilerin online alışverişlerinde ödeme işlemlerinin güvenilirliği için sanal kart kullanımlarının kabulünü etkileyen faktörler Teknoloji Kabul Modeli ile incelenmiştir. Online alışverişlerinde sanal kart kullanan 490 tüketiciye ulaşılan çalışmada, sanal kart kullanımının kabulünü açıklamada Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, gerçekleşen davranış (online alışverişlerinde sanal kart kullanımı) açısından; tüketicinin algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, tutum ve davranışsal niyet düzeyinin önemli belirleyici etkileri olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.434874en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknoloji kabul modeli, sanal kart, yapısal eşitlik modelien_US
dc.titleTüketicilerin Online Alışverişlerindeki Sanal Kart Kullanımlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Consumers’ Virtual Card Use in their Online Shopping with Technology Acceptance Modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-4745-7836en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage193en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster