dc.contributor.author | Eyüboğlu, Sinem | |
dc.contributor.author | Eyüboğlu, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2019-06-10T11:04:30Z | |
dc.date.available | 2019-06-10T11:04:30Z | |
dc.date.issued | Eylül 2018 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/download/article-file/537033 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/6403 | |
dc.description | It could be claim that high service quality and perceived visitor satisfaction level influence customer
In Turkey, services sector meets more than 50% of GDP and as well as employment. In this respect,
any positive or negative expectation in the sector will affect the sub-sectors and companies related to
it. In this study, the existence of cointegration relationship between service confidence index (SCI)
and BIST Services sub-indices is investigated for the period of January 2011 to December 2017.
Monthly price data related to BIST Electricity, BIST Transportation, BIST Tourism, BIST Trade and
BIST Communication indices are used in the study. Bound test results indicated that there is
cointegration relationship between SCI and BIST Tourism index. Furthermore, it is determined that
there is a short-run relationship between the SCI and the BIST Tourism index and it is found that an
increase in the SCI affects BIST tourism index positively. Finally, Toda-Yamamoto test results
revealed that there is bidirectional causality relationship between SCI and BIST Tourism index. | en_US |
dc.description.abstract | Türkiye’de hizmet sektörü hem GSYİH’nin hem de istihdamın %50’den fazlasını tek başına
karşılamaktadır. Bu açıdan sektördeki herhangi bir olumlu veya olumsuz beklenti kendisine bağlı alt
sektörleri ve şirketleri etkileyebilecektir. Bu çalışmada Ocak 2011-Aralık 2017 dönemi için hizmet
güven endeksi (HGE) ile BIST Hizmetler sektörü alt endeksleri arasındaki eşbütünleşme ilişkisinin
varlığı araştırılmıştır. Çalışmada BIST Elektrik, BIST Ulaştırma, BIST Turizm, BIST Ticaret, BIST
İletişim endekslerine ilişkin aylık fiyat verileri kullanılmıştır. Yapılan Sınır testi sonucunda, HGE ile
sadece BIST Turizm endeksi arasında eşbütünleşme ilişkisinin var olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Ayrıca kısa dönemde Turizm endeksi ile HGE’nin ilişkili olduğu ve güvendeki artışın Turizm
endeksini pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir. Son olarak Toda-Yamamoto testi ile seriler
arasındaki nedensellik ilişkisi araştırılmış ve HGE ile BIST Turizm endeksi arasında çift yönlü
nedensellik ilişkisinin olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.412191 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Güven Endeksi, Hisse senedi piyasaları, Sınır Testi, Toda-Yamamoto Nedensellik Testi | en_US |
dc.title | Hizmet Güven Endeksi İle Hizmet Sektör Alt Endeksleri Arasındaki İlişkisinin Test Edilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Testing Relationship between Services Confidence Index and Borsa Istanbul Services Sub-Indices | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3525-9173 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-2108-9732 | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 271 | en_US |
dc.identifier.endpage | 282 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |