dc.contributor.author | Temir, Erkam | |
dc.date.accessioned | 2019-06-10T11:10:25Z | |
dc.date.available | 2019-06-10T11:10:25Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/download/article-file/537034 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/6404 | |
dc.description | It is possible to observe crisis periods during which public statements, press conferences and statements
that are made on the social media make the crises period longer and increase its effects instead of turning
it into an opportunity throughout the management of the crisis. The main idea of the article is the
assumption that one of the biggest realities as an underlying reason of not planning and conducting the
crisis management in a better way is the wrongly fictionalized communication strategy and the reason
behind the entropy and misperception coming as a result of it is the hermeneutic problems. The main
difference between what is presented and what is perceived as reality and a message seems to be the
basic effect and a dynamic that plays a role on the transformation of the collective paradigm, growing
of the crisis and becoming a more common and structuralized concept. Sentences or objects that are
wrongly made in the public statements and press conferences at the very beginning of the crisis
management period cause hermeneutic problems and prevent the perception leading so that it transforms
the crisis into an inevitable process. Hermeneutic perception can be explained as the most important
and basic reason of the effects that the crisis creates which can be found on the basis of many crises and
undesirably grows based on the meaning attached. For this reason; in the first section it is focused on
hermeneutic and in the second section both hermeneutic and crisis management are evaluated by real
life examples. | en_US |
dc.description.abstract | Kriz yönetimi dahilinde yapılan bazı basın açıklamalarının, basın toplantılarının, sosyal medya
üzerinden yapılan açıklamaların vb. krizi avantaja çevirmenin aksine kriz sürecini uzattığı ve etkisini
arttırdığını gözlemlemek mümkündür. Makalenin ana konusu kriz yönetimi sürecinin iyi
planlanamamasının ve iyi yürütülememesinin temelinde yatan büyük gerçekliklerden birinin yanlış
kurgulanmış iletişim stratejileri olduğu ve bununla birlikte ortaya çıkan entropinin ve yanlış algının
nedeninin hermeneutik problemler olduğu varsayımıdır. Anlatılmak istenen “gerçek” ve verilmek
istenen mesajla birlikte, algılanan gerçek ve alınan mesaj arasındaki temel farklılık; kolektif
paradigmanın ve algının dönüşmesinde, krizin büyümesinde ve yaygınlaşarak yapısallaşmasındaki en
temel etki ve dinamik olarak karşımıza çıkmaktadır. Henüz kriz başlangıç sürecinde iken yapılan basın
açıklamaları, basın toplantıları vb. uygulamalarda yanlış kurgulanan cümleler, objeler vb. unsurlar
temel hermeneutik problemlerin doğmasına ve algının yönetilememesine neden olmakta ve krizi önü
alınamayan bir süreç haline dönüştürmektedir. Sonuç olarak hermeneutik algı, birçok krizin temelinde
bulunan, arzu edilmeyen bir şekilde anlamlandırmaya bağlı olarak gelişip büyüyen krizin yarattığı
etkinin temel sebeplerinden birisi ve en önemlisi olarak açıklanabilir. Bu nedenle ilk bölümde
hermeneutik kavramı üzerinde durulmuş ve ikinci bölümde hermeneutik ve kriz yönetimi olgusu
yaşanmış örnekler ile değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.440462 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Halkla ilişkiler, kriz yönetimi, hermeneutik, algı, yorum | en_US |
dc.title | Kriz Yönetimi ve Hermeneutik | en_US |
dc.title.alternative | Crisis Management and Hermeneutics | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-4387-2728 | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 283 | en_US |
dc.identifier.endpage | 302 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |