Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDereli, Esra
dc.date.accessioned2019-06-11T06:06:13Z
dc.date.available2019-06-11T06:06:13Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/606728
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/6432
dc.descriptionThe aim of this study was to examine the effect of the Creative Drama-Based Interpersonal Relationship Programme on the university student’s communication skills and social problem solving skills. The sample group consisted of 126 children attending university 2 and 3 class. The Creative Drama-Based Interpersonal Relationship Programme was applied in the experimental group of 42 students, with session time lasting 60 minutes in total 30 session. In this research Personal information form, Communication Skills Scale and Social Problem Solving Inventory was used to measure. In the analysis process, descriptive statistics, paired samples t-test, One Way ANOVA and ANCOVA analysis techniques were used. At the end of the Cretaive Drama and Creative DramaBased Interpersonal Relationship Programme, it was seen that the experimental group’s communication skills and social problem solving skills points rose from the pre-test towards the post-test and, that it increased at a significant pace compared to the control group’s communication skills and social problem solving skills. points.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yaratıcı drama ve yaratıcı drama temelli kişilerarası ilişkiler eğitim programının üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve sosyal problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü ve Eğitim Bilimleri Bölümünde 2. ve 3. sınıfa devam eden 19- 22 yaş arasında 119 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubu 1 ve deney grubu 2’deki öğrencilere, her bir oturumu 60 dakika süren 30 oturum yaratıcı drama temelli kişilerarası ilişkiler eğitimi programı uygulanmıştır. Araştırmada, demografik bilgi formu, iletişim becerileri ölçeği ve sosyal problem çözme envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımlı örneklemler için t testi, ANOVA ve ANCOVA teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada yaratıcı drama temelli kişilerarası ilişkiler eğitim Programına katılan üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve sosyal problem çözme becerileri puan ortalamalarının eğitim programına katılmayan öğrencilerin ve yaratıcı drama eğitim programına katılan deney 2 grubu öğrencilerin puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.409590en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı drama, kişilerarası ilişkiler, iletişim becerileri, sosyal problem çözmeen_US
dc.titleYaratıcı Drama Eğitimi ve Yaratıcı Drama Temelli Kişilerarası İlişkiler Eğitim Programının Öğretmen Adaylarının İletişim ve Sosyal Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeEffect of Creative Drama and Creative Drama-Based Personnel Relations Education Program on the Teacher Candidates’ Communication and Socaial Problem Solving Skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-1726-3144en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage119en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster