dc.contributor.author | Dereli, Esra | |
dc.date.accessioned | 2019-06-11T06:06:13Z | |
dc.date.available | 2019-06-11T06:06:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/download/article-file/606728 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/6432 | |
dc.description | The aim of this study was to examine the effect of the Creative Drama-Based Interpersonal
Relationship Programme on the university student’s communication skills and social problem
solving skills. The sample group consisted of 126 children attending university 2 and 3 class. The
Creative Drama-Based Interpersonal Relationship Programme was applied in the experimental group
of 42 students, with session time lasting 60 minutes in total 30 session. In this research Personal
information form, Communication Skills Scale and Social Problem Solving Inventory was used to
measure. In the analysis process, descriptive statistics, paired samples t-test, One Way ANOVA and
ANCOVA analysis techniques were used. At the end of the Cretaive Drama and Creative DramaBased Interpersonal Relationship Programme, it was seen that the experimental group’s
communication skills and social problem solving skills points rose from the pre-test towards the
post-test and, that it increased at a significant pace compared to the control group’s communication
skills and social problem solving skills. points. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama ve yaratıcı drama temelli kişilerarası ilişkiler eğitim
programının üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve sosyal problem çözme becerilerine etkisini
incelemektir. Araştırmanın örneklemini Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü ve
Eğitim Bilimleri Bölümünde 2. ve 3. sınıfa devam eden 19- 22 yaş arasında 119 öğrenci
oluşturmaktadır. Deney grubu 1 ve deney grubu 2’deki öğrencilere, her bir oturumu 60 dakika süren
30 oturum yaratıcı drama temelli kişilerarası ilişkiler eğitimi programı uygulanmıştır. Araştırmada,
demografik bilgi formu, iletişim becerileri ölçeği ve sosyal problem çözme envanteri kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımlı örneklemler için t testi, ANOVA ve ANCOVA
teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada yaratıcı drama temelli kişilerarası ilişkiler eğitim Programına
katılan üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve sosyal problem çözme becerileri puan
ortalamalarının eğitim programına katılmayan öğrencilerin ve yaratıcı drama eğitim programına
katılan deney 2 grubu öğrencilerin puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu
bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.409590 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yaratıcı drama, kişilerarası ilişkiler, iletişim becerileri, sosyal problem çözme | en_US |
dc.title | Yaratıcı Drama Eğitimi ve Yaratıcı Drama Temelli Kişilerarası İlişkiler Eğitim Programının Öğretmen Adaylarının İletişim ve Sosyal Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Effect of Creative Drama and Creative Drama-Based Personnel Relations Education Program on the Teacher Candidates’ Communication and Socaial Problem Solving Skills | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-1726-3144 | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 95 | en_US |
dc.identifier.endpage | 119 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |